فروش باغ مرکبات
2016-01-21
فروش باغ مرکبات شمال
2016-01-21

فروش باغ مرکبات شمال

کد ملک:(۳)

فروش باغ مرکبات در محمودآباد

باغ فروشی دارای شش هزار متر باغ مرکبات و یک دستگاه ویلای دو خواب صد متری بوده و در روستای کلوده شهرستان ساحلی محمودآباد در استان مازندران قرار دارد.

استان مازندران شهر محمودآباد
نوع معامله برای فروش معامله انجام شده است؟
مساحت زمین ۶۰۰ متر باغ / ۱۰۰ متر ویلا دو خواب ۸ سال ساخت وضعیت فروشنامه ای / شورایی
نوع ملک ویلا باغ موقعیت ملک روستایی نزدیک به ساحل
شرایط معاوضه ندارد
قیمت ملک ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
آدرس حدودی مازندران محمودآباد کلوده
دیگر امکانات
برق مستقل تلفن ندارد
گاز مسقل آب مستقل
نگهبانی ندارد چاه آب دارد
سوئیت ندارد

توضیحات بیشتر:


(خریدو فروش باغ مرکبات وباغ گل درمازندران بایلسر،فریدونکنار،سرخرود،محمودآباد،ایزدشهر،نور،رویان،سیسنگام،نوشهر،چالوس)


شغل باغداری

ماهیت

باغداری یکی از مشاغلی می باشد که بیشتر در مناطق روستایی و کوهستانی رونق زیادی دارد و در کشور عزیز ما ایران تعداد زیادی از هم وطنانمان به این شغل مشغول می باشند و بسیاری لز میوه جات مصرفی داخل در این باغات تولید می شود.

باغداری شغلی پرزحمت و در عین حال مقدس و بسیار شیرین است و برای اشتغال در این شغل اصلی ترین چیز زمین و آب و ابزار مکانیزه کشاورزی می باشد و باغدار در مراحل کاشت داشت و برداشت با استفاده از ابزارهای مختلف تمام سعی و تلاش خود را جهت تولید هر چه بهتر محصولات به کار می گیرد. در جنبه نظارتی نیز باغدار در تمام مراحل باغداری اعم از کاشت داشت و برداشت باید مواظب باغ خود باشد تا محصولات از آفتها در امان بماند و محصولی با کیفیت به بازار تحویل داده شود.

محیط کار

محیط باغداری اصولا یک کار فیزیکی است و اغلب کارها به صورت دستی انجام می گیرد و خستگی زیادی را به همراه دارد زیرا مراحل مختلف آن اعم از درخت کاری هرس سم پاشی از بین بردن علف های هرز و سایر موارد نیاز به تلاش زیاد فیزیکی دارد.

از نظر ساعت کاری باغداری ساعت مشخصی ندارد و شب و روز نمی شناسد و با توجه به نیازی که احساس می شود باغدار در ساعات مختلف نسبت به انجام آن اقدام می نماید.

محل اشتغال باغدار بیشتر در مناطق ییلاق و کوهستانی و در داخل باغات می باشد. و باغدار برای اینکه شرایط کار مطلوب باشد باید در جاهایی اقدام به احداث باغ کند که حدالامکان از ماشین جهت انجام امور مانند حمل میوه و کود سمپاش و سایر موارد استفاده نماید هم چنین آموزش های گوناگون در زمینه باغداری و تحصیل در رشته های مختلف مهندسی باغداری تاثیر به سزایی در کیفیت بخشی و برداشت محصولی بیشتر در این رشته دارد.

سوالاتی پیرامون تحقیق

۱-چه چیزی باعث شده است در این منطقه این شغل وجود داشته باشد ؟

زمین های مساعد و حاصل خیز وجود رودخانه های دایمی و چشمه های گوناگون آب و هوای کوهستانی و سرد و معتدل و هم چنین مردمانی زحمت کش و پر تلاش باعث شده است تا شغل باغداری در اسفراین رونق پیدا کند.

۲-چگونه می توان این شغل را توسعه داد و در آن پیشرفت کرد ؟

برای توسعه شغل باغداری و گسترش این شغل اولا دولت باید به صورت ویژه به این شغل توجه نماید مخصوصا در تهیه کود و سموم شیمیایی و وسایل مکانیزه باغداری باید توجه خاص بشود و وام های کم بهره یا بلاعوض به باغدار داده شود. هم چنین گذاشتن دوره های کوتاه مدت تخصصی در این زمینه یکی دیگر از عواملی است که می تواند در این زمینه تاثیر به سزایی داشته باشد علاوه بر این موارد تضمین بازار فروش محصولات نیز کار موثر دیگری در این زمینه می باشد.

۳-چشم انداز آینده ای این شغل چیست ؟

با توجه به این که جمعیت رو به افزایش می باشد و از طرف دیگر فرهنگ مصرف میوه در جامعه بالا رفته است و همچنین جامعه جوان کشور نیاز به شغل دارد ، پیش بینی می شود باغداری رونق پیدا نماید و هر روز رو به افزایش می باشد.

۴-حقوق و مزایای این شغل چگونه است ؟

متاسفانه با توجه به اینکه باغات از مساحت کمی برخوردار است .و به صورت سنتی کارها انجام می گیرد لذا درآمد این شغل زیاد نمی باشد و نیاز به توجه بیشتر دولت دارد.

۵-راه های کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه چیست ؟

برای کسب اطلاع در زمینه باغداری راه های مختلفی وجود دارد که یکی از راه ها استفاده از کارشناسان خبره و صحبت های آنها در جمع باغداران و نمایش فیلم های آموزشی در این زمینه و هم چنین ارایه دوره های کوتاه مدت آموزشی برای باغداران است.

۶-توانایی های لازم برای این شغل چیست ؟

یکی از توانایی های لازم برای این شغل توانایی جسمی می باشد هم چنین داشتن اطلاعات کافی در زمینه باغداری یکی دیگر از توانایی های لازم در این زمینه می باشد.

0p3hxlk6qe03n43035tsf4qae3c8-pic 46006m877drov17qmocu2v5me2ak-pic owe0pbpwnqfpecz5n44io2neaztb-pic

دیدگاهتان را بنویسید