ویلا شمال سیسنگان
2016-07-01
فروش ویلا شمال محمودآباد
2016-07-03

سقف کاذب کناف در مازندران

 سقف کاذب کناف در مازندران

اجراء سقف کاذب کناف در مازندران | اجراء سقف کاذب کناف در شمال | اجرا سقف کاذب کناف در آمل | سقف کاذب کناف در محمودآباد | سقف کاذب کناف در بابلسر | سقف کاذب کناف در سرخرود | سقف کاذب کناف در فریدونکنار-نور و رویان نوشهر..

کناف گستران شمال

(( عاملیت فروش و پخش کناف و نصب کناف در ایران ))

مشاوره، طراحی، فروش و اجرای سیستم های دیوار پوششی، دیوار جداکننده و سقف کاذب

فروش و طراحی و اجرای انواع کارهای اجرایی کناف

سقف کاذب ثابت – سقف کاذب مشبک – سقف دکوراتیو و ترکیبی – سقف دکوراتیو و ترکیبی _ حفاظت سازه در برابر حریق _ دیوار تاسیساتی – عایق صوتی و حرارتی _ دیوار جداکننده _ دیوار پوششی

اجرای سقف کاذب کناف .

گروه کناف گستران شمال با در اختیار داشتن گروهای مجرب و با تجربه نصب و همچنین طراحی سقف کاذب کناف با دانش علم روز و طراحی های مدرن سقف کاذب کناف آماده اجرای پروژه های شما می باشد. برای دیدن نمونه کار های سقف کاذب اجرا شده به قسمت پایین صفحه مراجعه نمایید.
جهت مشاوره و اطلاع از قیمت های اجرای سقف کاذب دکوراتیو یا سقف کاذب مشبک و دیدن نمونه طراحی های سقف کاذب کناف. با ما تماس بگیرید.

مدیران مجموعه: صلواتی – ادریسی

تلفن همراه-۱ : ۰۹۱۲۹۲۶۸۱۸۳

تلفن همراه-۲ : ۰۹۱۱۱۰۰۸۸۹۲

تلفن دفتر : ۰۱۱۴۴۲۶۴۵۹۴

تلفن دفتر مرکزی : ۰۱۱۴۴۲۶۸۴۵۴

تلفکس : ۰۱۱۴۴۲۷۳۱۳۸

 

سقف کاذف کناف در مازندرام



کناف چیست؟

پیشرفت فناوری ساخت و ساز در سالهای اخیر سبب جایگزینی مصالح نوین با مصالح سنتی شده است .

از جمله این موارد می توان به سیستم های ساخت و ساز خشک اشاره کرد که استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی به صورت فراگیر در اروپا و در ایران در حال توسعه است . صفحات روکش دارگچی یکی از مصالح اصلی مورد استفاده در ساخت و ساز خشک هستند .

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است که توسط شرکت کناف تولید می شود . کناف بیش از ۸۰ سال است که در صنایع ساختمانی فعالیت دارد . این شرکت توسط برادران کناف (کارل و آنفوس کناف) در سال ۱۹۳۲ بنیان گزاری شد . در حال حاضر شرکت کناف یکی از شرکتهای بین المللی در صنایع ساختمان می باشد.

سقف ها و دیوارهای جداکننده (تیغه) کناف سازه های فلزی یکپارچه گالوانیزه هستند که صفحات روکش دار گچی و سیمانی بر روی آنها پیچ می شوند . درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر شده و سطوح صاف به وجود آمده رنگ آمیزی می شوند .

در ادامه مزایای استفاده از دیوارهای جداکننده داخلی کناف توضیح داد می شود :

این نوع دیوار در مقایسه با دیوارهای سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است. لذا با کاهش بار مرده ساختمان ، تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمتر می شود . در صورت تخریب ساختمان ، به علت سبکی سیستم کناف ، خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کمتر خواهد بود .

علاوه بر سبکی پانل های کناف ، نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم به گونه ای است که باعث کاهش نیروی زلزله می شود . بدین صورت که استادها در داخل رانرها جای بازی دارند و به هم پیچ یا پرچ نمی شوند ، ولی پانل ها به هر دوی آن ها پیچ می شوند .

سبکی مصالح کناف باعث حمل آسان آن توسط کارگران و در نتیجه افزایش سرعت اجرای پروژه می شود. در مسافتهای حمل طولانی به علت دارا بودن بسته بندی مناسب آسیبی به مصالح وارد نمی شود .کم حجم بودن مصالح کناف نسبت به مصالح سنتی نیز سبب کاهش هزینه های حمل می شود.

مزیت دیگر سیستم کناف دسترسی آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی است . در صورت ترکیدن لوله های تاسیسات و… به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داده و تعمیر کرد . در صورت آسیب دیدن دیوارهای کناف در اثر ضربه نیز ، قسمت آسیب دیده به راحتی تعویض و تعمیر می شود . این دو ویژگی موجب افزایش عمر مفید ساختمان می شوند .

در صورت نیاز به تغییر کاربری ، با استفاده از سیستم کناف به راحتی می توان این کار انجام داد . در بازسازی ساختمان های قدیمی نیز می توان از روش کناف بهره گرفت . در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز سریع باشد مانند مناطق زلزله زده ، سیستم کناف دارای اولویت می باشد.

دیوارهای کناف بعد از نصب ، رنگ آمیزی می شوند و در این مرحله نیازی به ملات گچ و خاک و گچ کشته نمی باشد . این موضوع نیز باعث صرفه جویی و بالا رفتن سرعت اجرای پروژه ها می شود . برای به دست آوردن سطحی کاملا یکنواخت ، محل درزها با کمک نوار درزگیر بتونه می شود . نوار درزگیر موجب مسطح شدن محل درز و جلوگیری از ایجاد ترک در دیوار می شود . سطح پیچ ها هم که کمی پایین تر از سطح پانل ها هستند ، با بتونه پوشانده می شود و سطح صافی در محل پیچ ها ایجاد می شود . بعد از اجرای دیوار ، یک لایه ماستیک روی آن اجرا می شود که موجب بوجود آمدن سطحی یکنواخت برای رنگ آمیزی و کاهش جذب رنگ می شود . در نهایت با استفاده از دیوار کناف به راحتی سطحی کاملا صاف با دقت بالا و آماده برای رنگ آمیزی به دست می آید .

با بکارگیری دیوارهای کناف می توان مقاومت در برابر عبور صدا را افزایش داده و با استفاده از عایق های پشم سنگ و پلی استایرن می توان دیوارها را در برابر حرارت به راحتی عایق کرد . عایق ها در بین دو پانل گچی قرار می گیرند .

از سیستم پانل های گچی کناف بدون سازه نیز استفاده می شود . در این حالت ، پانل های گچی با استفاده از چسب پرلفیکس به عنوان پوشش روی دیوارهای سنتی نصب می شوند . بدین ترتیب فضایی خالی در پشت آن برای عایق کاری و عبور تاسیسات ایجاد می شود.

از دیگر مزایای سیستم کناف اجرای فرم های دکوراتیو و منحنی و افزایش سطح زیر بنای ساختمان با توجه به کاهش ضخامت دیوارهای کناف نسبت به مصالح سنتی می باشد.

کناف بنابر عملکرد دیوارها ، پانل های متفاوتی متناسب با شرایط موجود ارائه می دهد . در شرایط عمومی از پانل های گچی ساده یا Regular board) RG)  استفاده می شود . برای مکان های مرطوب مانند آشپزخانه و سرویس ها از پانل های مقاوم در برابر رطوبت  (Moisture Resistant board)  استفاده می شود . این صفحات قابل استفاده در مکان هایی با رطوبت کمتر از ۹۰% می باشد . در محل هایی که احتیاج به محافظت در برابر حریق دارند ، پانل های (Fire Resistant board) که دارای الیاف شیشه می باشند پیشنهاد می گردد که تا ۳ ساعت در برابر آتش سوزی مقاومت می کنند . پانل های (Fire & Moisture resistant board) هم که در برابر رطوبت و آتش مقاوم هستند ، برای مکان هایی مانند چاه های تاسیساتی استفاده می شوند . در سیستم کناف ، برای دیوارهای خارجی یا دیوارهایی که در تماس دائم با آب هستند از صفحات مسلح سیمانی (آکواپنل) استفاده می شود.

اجزای فلزی : پروفیل های کناف با شکل دادن به ورق های فولادی گالوانیزه به روش سرد تولید می شوند . اجزای اصلی آن شامل استاد (سازه قائم) و رانر (سازه افقی) می باشد . در محل هایی که تاسیسات و لوله کشی ها وزن خود را به استاد ها انتقال می دهند ، سازه ای تحت عنوان پشتیبان جهت تقویت استفاده می شود . سازه محافظ گوشه در کنج های خارجی به کاربرده می شود که از دیوارهای کناف در برابر ضربه محافظت می کند و هم باعث ایجاد لب های گونیا و دقیق می شود.

پیچها ، سازه درز انقطاع ، نوار درزگیر و ماستیک و… از دیگر اجزای دیوار کناف می باشد .



عیب یابی سقف کاذب کناف :

متاسفانه همیشه صحبت از کیفیت کناف نیست ! برخی از دوستان و کارفرمایان از کار کردن با کناف تردید دارند و حاضرند تن به سیستم های پر هزینه و زمان بر قدیمی مانند رابیتس کاری بدهند، اما با کناف کار نکنند!

به راستی چرا ؟

در این مقاله به اشتباهات متعدد در اجرای نامطلوب سقف کاذب کناف پرداخته و بر آن هستیم تا با اطلاع رسانی صادقانه کارفرمایان را از خطرات احتمالی اجرای نامطلوب کنافآگاه سازیم ، اشتباهات در سیستم کناف به دو دسته تقسیم می شوند.

الف – اشتباهات کارفرمایان در کار با کناف:

۱- توجه داشتن محض به کاهش هزینه  در بین کارفرمایان : این اشتباه صرفا منحصر به کار کارفرمایان با کناف نمی باشد.اما معمولا شاهدیم برخی در گرفتن قیمت از پیمانکاران این سوال مطرح می شود سقف کاذب متری چند ؟! و در نهایت بین دو یا سه پیمانکاری که پایین ترین قیمت را ارائه کرده اند یکی را انتخاب میکنند و پس از انجام کار از سیستمکناف گلایه میکنند در حالی که شاید کسانی که به هر قیمتی حاضرند کار سقف کاذب انجام دهند ممکن است یا جنس متفرقه ( غیر کناف ) به کار ببرند یا از فاصله زیر سازی بزنند و سازه کمتری در سقف کاذب به کار ببرند.

۲-عدم آگاهی کارفرمایان از نحوه صحیح اجرای دیوار  و سقف کاذب کناف : کارفرمایان باید لا اقل الف بای استفاده از سیستم کناف را بدانند تا در صورت اشتباه یا تخلف پیمانکار  به او تذکر داده و از اجرای نامطلوب کار بپرهیزند.

۳-عدم  وجود قرارداد جامع و آینده نگرانه :در صورتی که قرارداد کارفرمایان آینده نگرانه نباشد یا در آن آیتم های محول شده به پبمانکار کناف دیده نشده باشد قطعا کار با دلخوری یا مشکل مواجه خواهد شد. نقشه کار باید پیوست قرار داد باشد. در قرارداد نوع پانل ، تاکید بر استفاده از صرفا محصولات کناف ، بتونه کاری یا عدم آن ، نحوه محاسبه کار انجام شده ، نحوه پرداخت ، محل دقیق هالوژن ها ، انجام یا عدم انجام ماستیک ، حمل و نقل مصالح تا پای کار یا عدم آن  قید شود.

۴-ندیدن نمونه کار پیمانکار کناف : کیفیت و دقت  اجرای مجریان کناف گستره ی زیادی دارد . توصیه موکد این است که در واگذاری کار به پیمانکار نمونه کار وی دیده شود  تا از  کیفیت وی اطمینان حاصل شود.

ب – اشکالات فنی کار در اجرای نامطلوب سقف کاذب کناف :

۱ – عدم شاقولی پیشانی های سقف کاذب ( ناشاقولی المانهای قائم )

۲-عدم رعایت گونیایی طرح هایی که قرار است به صورت مستطیل اجرا شوند

۳- عدم رعایت فاصله مناسب آویز ها

۴- عدم رعایت فاصله مناسب سازه های بار بر

۵- عدم رعایت فاصله مجاز سازه های پانل خور

۶-عدم  رعایت فاصله مجاز پزچ ها

۷-عدم رعایت اجرای اولین آویز/سازه باربر/سازه پانل خور در فاصله مناسب

۸-عدم استفاده از مصالح شرکت کناف ایران

۹-عدم رعایت حصیر چینی پانل کناف

۱۰- عدم اجرای پخ مناسب در پانل کناف

۱۱- عدم رعایت فاصله بین دو پانل

۱۲-عدم رعایت فاصله اولین پبچ از لبه پانل

۱۳-عدم اتصال صحیح سازه تراز ( نبشی روی دیوار و پیچ های آن )

۱۴-عدم تراز بودن زیرسازی/سقف کاذب اجرا شده در یک کد ارتفاعی

۱۵-عدم اجرای پانل کناف عمود بر جهت سازه های پانل خور

۱۶-عدم دقت در برش پانل

۱۷- اجرای لبه کارخنه ای پانل در کنار لبه برش خورده کناف

۱۸- عدم استفاده از نوار درزگیری در هنگام بتونه کاری

۱۹ -اختلاط نا مناسب بتونه کناف یا پودر ماستیک

۲۰ -عدم رعایت پهنای مناسب لایه بتونه کاری شده

۲۱- عدم رعایت ساختار با کاربری و شرایط بهره برداری

۲۲-عدم استفاده از نصابان آموزش دیده دارای صلاحیت اجرای کناف

۲۳-عدم استفاده از ابزار مناسب

که این فقط مشکلات متداول اجرای سقف کاذب بود و دیوار نیز اشتباهات متداول مخصوص خود رادارد.

بنا بر آنچه گفته شد سرپرستی و اجرای سقف کاذب کناف نیاز به تخصص خاصی دارد و در صورت اجرای نامطلوب سیستم های کنافدر صورت عدم رعایت آنچه گفته شد نمی توان کناف را مورد سرزنش و نقد قرار داد ، زیرا کنافهمانند سایر سیستم های برتر ساختمانی سالهاست در جهان به عنوان سیستم اصلی اجرای دیوار و سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد.



آموزش کناف اجرا دیوار کناف کاذب

در این مطلب توضیحاتی راجع به اموزش نصب کناف و دیوار کاذب کناف خواهیم داد.دیوار های جدا کننده کناف دارای ویژگی ها و مزیت های فراوانی هستند که همین امر باعث افزایش استفاده از این نوع دیوار ها در ساختمان های مدرن شده است.همانطور که میدانید در ساختمان سازی سنتی از اجر + سیمان + کچ و خاک  و کچ سفید برای ساخت یک دیوار ساده استفاده میشود.معایب این روش وزن بسیار زیاد سازه است همچنین در صورت وقوع زلزله اینگونه دیوار ها در مقابل لرزش ها فوق العاده ضعیف بوده و بعد از ترک خوردن به صورت اوار خراب میشود و باعث صدمه به ساکنین میشود.همچنین اینگونه دیوار ها فضای بسیار زیادی را اشغال میکند و هیچ گونه انعطافی برای طراحی از نظر زیبایی ندارد.

 

ولی استفاده از دیوار های کناف با وزن بسیار سبک تر برای ساختمان از نظر مقاومت در برابر زلزله و عدم صدمه به ساکنین در صورت خراب شدن به دلیل وزن سبک برتری چشم گیری نسبت به دیگر روش های دیوار کشی دارد.همچنین دیوار های کناف با عایق بودن بسیار بالا مانع از ورود و خروج گرما و یا صدا میشود.همچنین دیوار های کناف با داشتن فضای خالی جهت عبور تاسیسات ساختمانی فوق العاده ایده ال است.به علاوه در دیوار های کناف میتوان از انواع طرح های هندسی جهت زیبا سازی ساختمان بهره برد.همچنین سرعت اجرای دیوار های کناف چندین برابر اجرای دیوار های سنتی است.در پایان اگر تمامی هزینه های اجر + سیمان + گچ و خاک  و گچ سفید و کارگر جهت نصب یک دیوار را محاسبه کنید و با دیوار های کناف مقایسه کنید متوجه صرفه جویی در هزینه تا ۵۰% خواهید شد.

روش اجرای دیوار های کناف بسیار ساده و سریع است.ابتدا رانر فولادی سبک ۷ سانتی یا ۱۰ سانتی را به زمین و سقف روبروی هم محکم میشود (توسط میخ یا پیچ و رویل پلاک).سپس استاد های فولادی سبک بین رانر های فولادی سبک پیچ میشوند و یک وجه دیوار را توسط پنل های گچی با ضمامت بالا و مناسب به استاد ها پیچ میشود.سپس در صورت نیاز از عایق (که میتواند انواع مختلفی باشد مثل عایق صوت,گرما,اتش و یا …) بین دو وجه دیوار استفاده میشود و در نهایت وجه دیگر دیوار توسط پنل تکمیل میشود.

 


انواع طرح و مدل سقف پذیرایی / گچبری و کناف

اکثر ما زمانی که به سقف خانه فکر می کنیم، ایده هایی که به ذهن ما می آید معمولا سقفی ساده، سفید و تخت است. با توجه به پیشرفت فراوانی که در عرصه طراحی و دکوراسیون منزل شاهد بودیم و روز به روز به سراغ مدل های جدیدتر و شیک تر می رویم بنظر می رسد مدل سقف پذیرایی از دید بسیاری از افراد حتی طراحان پنهان می ماند. اما یک طرح زیبا برای سقف پذیرایی یا اتاق نشیمن می تواند فضایی یگانه و بی نظیر در خانه بوجود بیاورد و هر فردی را که قدم به داخل خانه و هال پذیرایی شما می گذارد محو خود کند. بعلاوه یک سقف زیبا در هال پذیرایی می تواند کارکتری خاص و جدایی به آن ببخشد. این مورد برای خانه هایی که هال پذیرایی و اتاق نشیمن آنها به صورت مشترک و یک تکه در یک منطقه از خانه دارد می تواند بسیار مفید باشد چرا که تزیین زیبای سقف با انواع طرحهای جالب گچبری و کناف برای مدل سقف پذیرایی می تواند محیط پذیرایی را کاملا جدا نشان داده و مانند جزیره ایی جدا افتاده کارکتر مخصوص به خودش را به آن بدهد.
مدل های سقف های مدرن پذیرایی می توانند تاثیر بسیار بیشتری نسبت به سقف های ساده و سفید در فضای اتاق ایجاد کنند. با تعداد زیاد مدل های معرفی شده سقف پذیرایی توسط طراحان که علاوه بر زیبایی فوق العاده، کاربردی هم هستند محدوده وسیعی از سلیقه ها پوشش داده شده است. شما می توانید با اضافه کردن نور های LED یا هالوژنی در سقف  طراحی سقف پذیرایی تان را به سطح بالاتر و کامل تری ببرید. با کمی خلاقیت بخرج دادن در طرح مدل سقف پذیرایی مدرن، شیک و ظریف گرفته یا طرح های سنتی، در هر دونوع می توانید با اضافه کردن لوستر و لامپ هایی زیبا سقف پذیرایی را تبدیل به مدلی شگفت انگیز کنید که حس بودن در فضایی رویایی را برای تمامی اهالی خانواده و مهمانان زنده می کند.

استفاده از سقف های طاقدار می تواند حس ارتفاع، بلندی و آزاد بودن را در پذیرایی بیش از پیش جلوه بدهد مخصوصا برای آپارتمان ها کوچک با سقف کوتاه بسیار گزینه مناسبی هستند. همچنین سقف های دو طبقه برای باز نشان دادن فضا و دادن چهره ایی مدرن به خانه بسیار ایده آل هستند که البته با خانه هایی با سقف بلند بهتر ترکیب می شود و بعدی تازه ایی  هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ ارگونومیک به هال پذیرایی و خانه می دهد.

2 دیدگاه

  1. هادی گفت:

    سلام اجرای کناف صفر تا ۱۰۰ در شهر آمل متری چند؟

  2. […] سقف کاذب کناف در مازندران املاک ویلا تک […]

دیدگاهتان را بنویسید