فروش آپارتمان ساحلی سرخرود
2016-04-20
هتل آپارتمان در رامسر
2016-04-23

فروش اقساطی مسکن

فروش اقساطی مسکن

فروش اقساطی مسکن در شمال | نهایی شدن طرح فروش اقساطی مسکن | نهایی شدن طرح فروش اقساطی مسکن در ایران | فروش اقساطی مسکن ویلا | فروش اقساطی مسکن آپارتمان | فروش اقساطی مسکن در شمال | فروش اقساطی مسکن در شمال جنگلی

نهایی شدن طرح فروش اقساطی مسکن

خبر دیگری که مدیر عامل بانک مسکن در نشست خبری امروز به آن اشاره کرد بحث فروش اقساطی مسکن بود که مدتهاست بین این بانک و‌انبوه سازان مطرح بوده اما بدلیل اختلاف نظر در میزان کارمزد پیشنهادی بانک مسکن تاکنون به نتیجه معینی دست نیافته بود .

اما گویا توافقات نهایی حاصل شده طوری که امروز مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرد که کلیه انبوه سازان عضو انجمن صنفی می توانند با مراجعه به شعب اصلی و مرکزی بانک مسکن در استانها و همچنین شش شعبه اصلی این بانک‌ در تهران ازین طرح استفاده نمایند .
براین اساس انبوه سازان می توانند تا ۵۰ درصد قرارداد که سقف بدهی تضمینی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان نباشد و همچنین اقساط ماهیانه به بیش از سه میلیون تومان نرسد ازین طرح استفاده کنند در عین حال که باید پلاک واحد مسکونی دارای پروانه معتبر بوده و بیش از ده سال از آن نگذشته باشد .

کارمزد بانک مسکن ۲/۳ درصد تعیین شده و مدت بازپرداخت اقساط ۵۰ ماهه است



مسکن چیست؟ سکونت یعنی چه؟

احتیاج به مسكن و اتخاذ راهكارهای مناسب برای تولید متناسب با نیاز آن؛ یكی از مسائل و مشكلات عمده در شهرهای بزرگ است. نیاز به مسكن در تاریخ، همیشه دغدغه جوامع بوده و به فراخور امكانات و شرایط تاریخی، اقلیمی و تكنولوژیكی، روش‌های بدیع و متنوع تولید سرپناه، به خلق الگوهای مختلف سكونت منجر شده است. هرچند به نظر می‌رسد مسئله سکونت به موضوع تکراری و رنگ باخته محافل معماری بدل شده ولی از آنجا که مسکن یک نیاز اجتماعی و اولویتی است مقدم بر تمام کارهای دیگر که از جانب اجتماع به معماری تحمیل می‌شود؛ معماری مدرن با محور قرار دادن موضوع مسکن و سكونت، اهداف خود را سازماندهی کرده و زیربنای خود را شکل داده، به گونه‌ای که این مسئله همواره باعث تحسین معماری مدرن شده است.
در شرایطی که زندگی بشر هر روز بیشتر و بیشتر در مادی‌گرایی فرو می‌رود، «سکونت» نیز از مفهوم کیفی خود دور می‌شود. زمانی در هویت‌یابی و تعلقات مکانی ساکنین، مفهوم سكونت و انواع سکونت‌گاه‌ها، عامل قابل توجهی بود ولی کم‌کم اهمیت کیفی و غیر مادی خود را از دست داد. به قولی سكونت چیزی جز داشتن سقفی بالای سر و چند متر زمینی زیر پا نیست. این تعریف نشان‌دهنده دور شدن از کیفیت و مطلوبیت فضاهای سكونتی و توجه صرف بر بعد مادی سکونت است. برای دانستن تعریف مسكن ابتدا لازم است كه معنی واژه سكونت را بدانیم.
اولین مفهومی كه بعد از شنیدن كلمه سكونت در ذهن انسان نقش می‌گیرد، ساكن شدن و اتراق كردن در یك مكان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید