بازرگانی فروش کاشی و سرامیک
2016-10-15
اجاره مغازه سرخرود
2016-10-16

فروش ویلا بابلسر ۲۷۵

فروش ویلا بابلسر

فروش ویلا بابلسر | خرید و فروش ویلا در بابلسر | فروش ویلا بابلسر بهنمیر| شمال فروش ویلا بابلسر | فروش ویلا در بابلسر | فروش ویلا بابلسر | شمال خرید و فروش ویلا بابلسر | فروش ویلا بابلسر بهنمیر | فروش ویلا بابلسر ارزان قیمت | قیمت فروش ویلا بابلسر



فروش ویلا بابلسر بهنمیر

ویلای فروشی ما در بابلسر منطقه بهنمیر قرار داشته و داری ۲۰۰متر زمین و بنای دوبلکس ۱۶۰متری سه خواب در داخل آن احداث شده.آب و برق و گاز دارد و سند در دست اقدام.
سیستم گرمایشی شوفاژ – نوز پردازی زیبایی هم دارد.کابینت بنا به سلیقه مشتری زده میشه.
قیمت ویلا ۲۲۰ میلیون تومان
شماره تماس جهت بازدید و خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر ۰۹۱۱۵۷۰۶۵۴۸ حبیبی

فروش ویلا بابلسر

فروش ویلا بابلسر فروش ویلا بابلسر فروش ویلا بابلسر فروش ویلا بابلسر فروش ویلا بابلسر فروش ویلا بابلسر فروش ویلا بابلسر



ویلا چیست؟

ویلا (به فرانسوی و انگلیسی: Villa) به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

تاریخچه ویلا

ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطیبعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ویلادر ایران

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌های ویلاها به چشم می‌خورند.



بابلسر

بابلسر
فروش ویلا بابلسر
کشور  ایران
استان مازندران
شهرستان بابلسر
بخش مرکزی
نام(های) قدیمی مشهدسر
مردم
جمعیت ۵۰٬۴۷۷ تن در سال ۱۳۹۰[۱]
جغرافیای طبیعی
مساحت ۱۳۵۰ هکتار
ارتفاع از سطح دریا ۲۱- از دریای آزاد
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه ۱۸/۴
میانگین بارش سالانه ۷۹۱ میلی‌متر
روزهای یخبندان سالانه ۰
اطلاعات شهری
شهردار بهروز رنجبر
ره‌آورد برنج، ماهی، مرکبات و …
پیش‌شماره تلفنی ۰۱۱
وبگاه شهرداری بابلسر
تابلوی خوش‌آمد به شهر

بابُلْسَر یکی از شهرهای استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. این شهرستان ۱۲۴٫۳۲۳ نفر جمعیت دارد که معادل ۴/۴ درصد جمعیت کل استان است.[۲] بابلسر با پهنه ۱۳۵۰ هکتار در مصب رودخانه بابلرود و در کرانه جنوبی دریای خزر و در ۵۲ درجه و ۳۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول جغرافیایی و ۳۶ درجه و ۴۳ دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد.

جغرافیا

آب و هوا

این شهر در مدار معتدل گرم قرار گرفته و ضریب اعتدال این شهر بسیار معتدل است. این ناحیه با میانگین سالیانه دمای ۱۸/۴ درجه سانتیگراد، بارش سالیانه ۷۹۱میلی‌متر و ۷۹ درصد رطوبت یکی از خوش آب و هواترین مناطق کشور بشمار می‌آید.[۳]

از بادهای محلی این منطقه می‌توان به بادهای دشت وا، گله وا، خزری، بادسام، کوسری وا، دشت واستریک، گله واستریک، استرآبادی وا، صورت وز و آفتاب شو اشاره کرد.[۴]

ناهمواری‌ها

از نظر توپوگرافی سراسر بابلسر در بخش جلگه‌ای و در موقعیت ساحلی قرار دارد و از لحاظ ناهمواری عوارض برجسته توپوگرافیک در آن دیده نمی‌شود. تقریباً هموار بوده و با شیب ملایمی از سوی رشته کوه‌های البرز به سوی دریای خزر امتداد دارد. بلندای شهر ۲۱ متر پایین‌تر از سطح دریاهای آزاد و ۷ متر بالاتر از سطح دریای مازندران قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی

طول جغرافیایی بابلسر ۵۲ درجه و ۳۹ دقیقه و عرض آن ۳۶ درجه و ۴۲ دقیقه است.

نام شناسی

نام قدیم آن مشهدسر بوده‌است. عده‌ای بر این عقیده‌اند که قدیمی‌ترین نام، مشهد سبز بوده یعنی مشهدی که سبز است. واژه مشهد به خاطر سر امامزاده ابراهیم و شهر مشهد کنونی و امامزاده ابرهیم آمل و واژه سبز به علت سر سبزی، خرمی و زیبایی منطقه بوده و به مرور زمان به مشهدسر تغییر نام یافت.

جاذبه‌های گردشگری

رودخانه بابل بابلرود[ویرایش]

فروش ویلا بابلسر

رود بابل در حوالی دریای مازندران

بابلرود از میان شهر بابلسر می‌گذرد. وجود این رودخانه یکی از دلایل جذابیت این شهر در میان شهرهای مازندران برای گردشگران و حتی خود مازندرانی‌ها است. چرا که هیچ‌کدام از رودهای جاری در استان مازندران امکانات رفاهی مشابه بابلرود (مانند قایق‌های تفریحی و…) را ندارند.

فروش ویلا بابلسر

بوستانی در بابلسر

این رود یکی از رودخانه‌های مهم شمال کشور است که از بلندی‌های البرز در سوادکوه سر چشمه گرفته و با عبور از شهرستان بابل، در بابلسر به دریا می‌ریزد و شهر بابلسر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند.

یکی از مکان‌های مهم گردشگری در بابلسر، اسکله ساحلی آن است که هر ساله شمار زیادی از مسافران را به خود جذب می‌کند. البته این اسکله جنبه تجاری ندارد و بیشتر به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری مورد استقبال قرار می‌گیرد. همچنین در این اسکله، از سنگهایی به عنوان موج شکن بهره گرفته شده‌است که در نوع خود بسیار زیبا می‌باشد. یکی از دلایل بهره‌گیری از این موج‌شکن‌ها، جلوگیری از نفوذ آب در بخشی از منطقه و پارک نزدیک آن می‌باشد. از نکات قابل توجه در شهر بابلسر، پل اصلی آن مشهور به پل فلزی است. این پل یکی از اتصالات مهم میان خاور و باختر بابلسر است. این پل در سال ۱۳۱۳ به دست آلمانیها ساخته شد.

باغ وحش

باغ وحش بابلسر، یک باغ وحشی خصوصی واقع در خیابان دریا است. این باغ وحش که از آن با عنوان پارک وحش نیز یاد می‌شود از حیواناتی همچون گوش سیاه که نوعی گربه وحشی است، خرس، میمون، چهار قلاده شیر، شتر، چهار گرگ بالغ و… نگهداری می‌کند.

هرچند که در مورد نقل و انتقال بی‌ضابطه حیوانات به باغ وحش بابلسر و همچنین ساختمان و تأسیسات ناکارآمد و همین‌طور شرایط نامناسب نگهداری حیوانات در آن انتقادهایی هم صورت گرفته است و باغ وحش بابلسر با استانداردهای بین‌المللی باغ وحش فاصله‌های بسیاری دارد اما هنوز رسیدگی لازم به انجام نرسیده است.[۵]

جشنواره مجسمه شنی

این جشنواره در سال ۱۳۸۴ با همت انجمن هنرهای تجسمی بابلسر کلید خورد. در ابتدا این جشنواره به صورت محلی برگزار شد. اما رفته رفته سطح این جشنواره وسیعتر شد و به صورت ملی برگزار شد. این جشنواره با محوریت کشف و شکوفایی خلاقیت‌های هنری و معرفی ظرفیت‌های شهر بابلسر به کار خود را در سال ۱۳۸۹ پایان داد. مسولان شهرستان، بدحجابی مسافران را که سبب ترویج بدحجابی در شهر بابلسر می‌شود، اعلام کردند.
پس از چند سال تعطیلی، این جشنواره در سال ۱۳۹۳ به صورت محلی دوباره شروع به کار کرد.[۶][۷]

روستای کهنه‌محله‌میرود

روستای کهنه‌محله‌میرود یکی از روستاهای شهرستان بابلسر در استان مازندران می‌باشد؛ که دارای مناظر طبیعی فراوان مانند ساحل دریای مازندران، رودخانه تالار (تلار رود)، جنگلهای توسکا و اوکالیپتوس و کاج، شنزارهای فراوان، نیزار در کنار دریا و… می‌باشد؛ که دارای طرح سالم‌سازی دریاست که سالانه توریستهای زیادی از سراسر کشور و جهان به این روستا سفر می‌کنند.

مراکز مهم بابلسر

مشاهیر بابلسر

فروش ویلا بابلسر

دبیر اعظم حسنا، شهردار پیشین بابلسر

  • عبدالله موحد: دارنده ۶ مدال طلای جهانی و المپیک در کشتی آزاد دههٔ ۶۰
  • رمضانعلی تیموری: دارنده مدال طلای جام جهانی و برنز جهانی و۸ مدال طلای آسیایی وزنه‌برداری دههٔ ۷۰
  • برومند: قهرمان وزنه‌برداری جهان
  • علی صادقی مرشت: مرد کوهستان بابلسر در دوچرخ سواری
  • جمشید خسروی: پیشکسوت شنا و اسطوره نجات غریق جهان اولین مدرس ورزش‌های آبی آسیا-مدال نقره مسابقات جهانی نجات غریق وارنا بلغارستان ۱۹۹۰
  • بهادر مولایی: قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان
  • اردلان شجاع کاوه: بازیگر سینما و تلویزیون ایران
  • بهرام اسماعیلی کاپیتان: اسبق تیم ملی فوتبال جوانان ایران
  • دبیر اعظم حسنا: شهردار پیشین بابلسر که جزء نخستین شهرداران زن ایران محسوب می‌شود

دانشگاه‌ها

فروش ویلا بابلسر

دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران

جستارهای وابسته[ویرایش]

دیدگاهتان را بنویسید