ویلا در سرخرود
2016-05-19
ویلا در آمل
2016-05-22

اطلاعات و اخبار مسکن

اطلاعات و اخبار مسکن

اخبار مسکن | اطلاعات مسکن | اخبار و اطلاعات جدید مسکن | اخبار به روز مسکن | خبر و اطلاعات مسکن | اطلاعات و اخبار مسکن | خبرهای جدید مسکن | مسکن چه خبر | سایت خبر مسکن | منبع اصلی اطلاعات و خبر مسکن

مسکن در حال خروج از رکود است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به تدریج در حال خروج از رکود هستیم، گفت: با خروج مسکن از رکود سایر بخش‌های اقتصادی همچون صنعت لوازم خانگی، فولاد و سیمان نیز از رکود خارج خواهند شد

اطلاعات و اخبار مسکن |اخبار مسکن | اطلاعات مسکن | اخبار و اطلاعات جدید مسکن | اخبار به روز مسکن | خبر و اطلاعات مسکن | اطلاعات و اخبار مسکن | خبرهای جدید مسکن | مسکن چه خبر | سایت خبر مسکن | منبع اصلی اطلاعات و خبر مسکن

عباس آخوندی با بیان اینکه تحریک تقاضای مسکن بسیار سخت است و از سویی بدون تحریک تقاضا کاری نمی‌توان برای بخش مسکن کرد، افزود: در تهران در آمارهای سال‌های ۹۱ و ۹۲ گفته می‌شد ۴۰۰ هزار واحد ساخته شده ولی فروش نمی‌رود. در سراسر کشور نیز تعداد زیادی واحدهای مسکونی خالی داریم که فاقد تقاضا هستند بنابراین عرضه مسکن بدون تقاضا به این وضعیت دچار می‌شود که در گذشته شاهد بودیم؛ باید بین عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر سلسله اقداماتی با کمک بانک مرکزی و همکاری شبکه بانکی برای تحریک عرضه و تقاضای مسکن انجام داده‌ایم. به‌عنوان مثال در حال حاضر برای تحریک عرضه بخش مسکن ۱۵۰ میلیون تومان وام به سازندگان داده می‌شود که مبلغ بسیار مناسبی است. وی با بیان اینکه تحریک طرف تقاضای بخش مسکن نیز بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه‌های طرف تقاضا در تهران برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تسهیلات داده می‌شود که رقم بسیار خوبی است و براساس گزارش‌های بانک مسکن این مبلغ در شهرستان‌های کوچک معادل ۱۰۰ درصد قیمت بازار مسکن است. وزیر راه و شهرسازی نکته دیگر درخصوص رونق بخش مسکن را مکان‌یابی اجرای پروژه‌های ساخت مسکن ذکر کرد و افزود: آنچه ما در دولت تصمیم گرفته‌ایم این است که مهم‌ترین مساله در بخش مسکن نوسازی بافت داخلی شهرها است.
آخوندی ادامه داد: به همین منظور وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مرکزی وام ۱۶۰ میلیون تومانی صندوق پس‌انداز مسکن یکم که صرفا به خانه اولی‌ها پرداخت می‌شد را به ساکنان بافت فرسوده نیز پرداخت می‌کند. وی تاکید کرد: استراتژی دوم وزارت راه و شهرسازی بعد از تحریک عرضه و تقاضای مسکن برای خروج این بخش از رکود، تاکید بر بهسازی بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای، میانی و روستاهای ملحق شده به شهرها که به‌طور کلی بافت‌های ناکارآمد و نابسامان شهری نامگذاری شده‌اند، خواهد بود.

منبع خبر : دنیای اقتصاد

 

دستورالعمل تاسیس صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای برای ساخت و ساز تدوین شد

مدیرعامل بانک مسکن از تلاش برای اخذ مجوز تاسیس صندوق‌های پس‌انداز منطقه‌ای در هر استان خبر داد و گفت: حداقل سرمایه این صندوق‌ها که کارکرد اصلی آن اعطای تسهیلات ساخت‌و‌ساز در محدوده خاص است، در تهران ۵۰ میلیارد تومان، کلانشهرها ۳۰ میلیارد تومان و سایر شهرها ۱۰ میلیارد تومان است

اطلاعات و اخبار مسکن |اخبار مسکن | اطلاعات مسکن | اخبار و اطلاعات جدید مسکن | اخبار به روز مسکن | خبر و اطلاعات مسکن | اطلاعات و اخبار مسکن | خبرهای جدید مسکن | مسکن چه خبر | سایت خبر مسکن | منبع اصلی اطلاعات و خبر مسکن

محمد هاشم بت‌شکن در همایش تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: بخش مسکن با ۷۸ بخش اقتصادی کشور رابطه پیشین و ۵۶ بخش دیگر رابطه پسین دارد و سهم مسکن از سبد خانوار ۳۰درصد است.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: تسهیلات بخش مسکن بانک‌ها در سال ۹۰ برابر ۲۰۰هزار میلیارد ریال، در سال ۹۱ برابر ۱۹۵ هزار میلیارد ریال، در سال ۹۲ برابر ۲۰۶هزار میلیارد ریال، در سال ۹۳ برابر ۳۴۱هزار میلیارد ریال و سال گذشته ۴۱۷ هزار میلیارد ریال بود که در حال حاضر سهم مسکن از تسهیلات شبکه بانکی ۱۰ درصد از کل تسهیلات بانک‌ها است و بانک مسکن ۴۵ تا ۵۰ درصد تسهیلات بخش مسکن را پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به رکود مسکن در سال های اخیر افزود: از دی ماه ۹۴ تا فروردین ۹۵ میزان پرداخت تسهیلات مسکن در مقایسه نقطه به نقطه در مدت مشابه سال قبل به ترتیب در دی ماه ۹۳ نسبت به دی سال گذشته ۶۰ درصد، بهمن ۹۳ نسبت به بهمن سال قبل ۵۷ درصد و اسفند ۹۴ نسبت به اسفند قبل از آن ۱۸۷ درصد و فروردین ۹۵به فروردین ۹۴ این تسهیلات رشد ۸۶ درصدی در بخش عقود مشارکتی داشته است.
بت شکن با اشاره به کامل بودن سبد تسهیلات این بانک در بخش مسکن تصریح کرد: برای خرید و ساخت مسکن از محل تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در تهران به متقاضی غیرزوجین ۸۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد و زوجین ۱۶۰ میلیون تومان با همین میزان سود پرداخت می‌کنیم. ضمن اینکه متقاضیان خرید یا ساخت مسکن می‌توانند از محل اوراق تسهیلات در تهران ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۷٫۵ درصد و زوجین ۱۰۰ میلیون تومان با همین میزان نرخ سود دریافت کنند.
رئیس هیأت مدیره بانک مسکن پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۳ ساله به انبوه سازان تهران و ۶ کلانشهر دیگر که صنعتی سازی همراه با بهره‌وری مصرف سوخت را در پروژه‌ها رعایت کنند یادآور شد و افزود: بانک مسکن در تهران با متقاضیان بازسازی بافت فرسوده ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۰ درصد پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن ۴۰ درصد ارزش یک واحد ۱۰۰ مترمربعی با قیمت متوسط ۴ میلیون تومان برای هر مترمربع را پوشش می‌دهد گفت: این تسهیلات در اصفهان ۵۰ درصد ارزش ملک ۱۰۰ مترمربعی، شیراز ۵۲ درصد و سمنان ۱۰۲ درصد ارزش ملک ۱۰۰ متری را پوشش می دهد.
بت شکن برنامه بانک مسکن در سال جاری را تامین مالی یک میلیون واحد مسکونی دانست و تاکید کرد: ۴۰۰ هزار واحد از این یک میلیون تسهیلات ساخت مسکن جدید یا خانه نو را شامل می‌شود.
بت شکن با اشاره به تاسیس شرکت تامین سرمایه مسکن برای فعالیت در بازار سرمایه و ایجاد صندوق های زمین و ساختمان که تا به حال ۴ فقره از این صندوق‌ها تحویل شده است دیگر فعالیت های این بانک در بازار سرمایه را یادآور شد و گفت: انتشار اوراق صکوک، سفارش ساخت و منفعت از دیگر فعالیت‌های این بانک است. همچنین بازارپذیری اموال غیربازارپذیر شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که نخستین فعالیت آن تامین سرمایه از شرکت شهر جدید پردیس است در دستور کار بانک مسکن قرار دارد.
*تامین مالی ساخت و ساز در یک منطقه خاص برای خروج مسکن از رکود
مدیرعامل بانک مسکن طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن ویژه انبوه سازان و فروشندگان کلان مسکن و همچنین طرح حساب امانی ویژه پیش فروشندگان و پیش خریداران مسکن را از دیگر خدمات جدید بانک مسکن عنوان و تاکید کرد: اخیرا بانک مرکزی برای موسسات پس‌انداز منطقه ای دستورالعملی تدوین کرده است که عملکرد آن تامین مالی ساخت و ساز در یک منطقه یا استان خاص است.
وی ادامه داد: حداقل سرمایه این صندوق‌ها در تهران ۵۰ میلیارد تومان، کلانشهرها ۳۰ میلیارد تومان و سایر شهرها ۱۰ میلیارد تومان است که کارکرد اصلی آن اعطای تسهیلات ساخت و ساز در محدوده خاص است و استانداران می‌توانند با تشکیل چنین صندوق‌هایی در استان‌های خود که بانک مسکن می تواند ۲۰ درصد سهام هر یک از این صندوق ها را تامین کند به اقدامات دولت برای خروج بخش مسکن از رکود کمک کند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

 

بازار اجاره مسکن بازاری با ثبات قیمت و جدول

بازار مسکن با نزدیک شدن به ماه آخر بهار روزهای گرم‌تری را پشت سر می‌گذارد و نشانه‌های پیش رونق پررنگ‌تر شده است

اطلاعات و اخبار مسکن |اخبار مسکن | اطلاعات مسکن | اخبار و اطلاعات جدید مسکن | اخبار به روز مسکن | خبر و اطلاعات مسکن | اطلاعات و اخبار مسکن | خبرهای جدید مسکن | مسکن چه خبر | سایت خبر مسکن | منبع اصلی اطلاعات و خبر مسکن

به گزارش خبرنگار ایران فایل ، قوی ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات؛بازار اجاره مسکن امسال در حالی یک ماه زودتر از موعد همیشگی که همانا خرداد ماه می‌باشد آغاز به کار کرده است که به نظر می‌رسد این بازار در فصل بهار و تابستان وضعیت به مراتب سخت‌تری را از لحاظ رشد قیمت‌ها نداشته باشد اما عدم نظارت بر این بازار همچنان حلقه مفقود شده ای است که مثل هر سال امسال نیز به عینه دیده می شود.
البته برخی مشاوران املاک معتقد هستند چون خرید و فروش مسکن این روزها نسبت به سال گذشته رونق نسبی پیدا کرده اجاره بها نیز رونق و حتی افزایش نرخ بهای زیادی را نسبت به پارسال تجربه کند.
براساس این گزارش ؛یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه عدم نظارت بر بازار اجاره موضوع تازه ای نیست و دادن قیمت ها از سوی مالکان دلیل و منطق خاصی ندارد معتقد است: قیمت‌های سرسام‌آور رهن و اجاره همه ساله موجب نارضایتی مستأجران می‌شود و امسال اگر چه نرخ تورم زیر ۲۰ درصد است اما چون زمزمه‌های کاهش نرخ سود بانکی از سال گذشته مطرح شده و ظاهراً نیز تصویب خواهد شد باعث شده تا اکثر صاحبخانه‌ها به سمت اجاره بها بروند.
خوشبختانه خرید و فروش مسکن رونق گرفته البته رونق بدون افزایش قیمت که امیدوار هستیم این موضوع ادامه یابد.
در همین خصوص نیز موضوعی که حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به آن اشاره می کند با تایید سالی آرام برای بازار اجاره مسکن، خطاب به مستاجران، موجران و مشاوران املاک تاکید کرد: از آنجا که شاخص اصلی تعیین اجاره‌بها، قیمت مسکن است و قیمت مسکن طی سال گذشته و یک ماه سپری شده از سال جدید، در وضعیت ثبات به سر می‌برد، بدون تردید بازار اجاره مسکن امسال، بازاری با ثبات و بدون افزایش خواهد بود.
آدرس زیربنا مبلغ اجاره مبلغ ودیعه
نامجو خ كاوه شرقی خ نصر آبادی ۵۰ ۲۵۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰۰
پیروزی خ افراسیابی ۱۰۰ ۱۲۰۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰۰
اشرفی اصفهانی خ ۲۲ بهمن خ نیك زارع ۹۰ ۰ ۹۰۰۰۰۰۰۰
پیروزی نبرد شمالی ۵۰ ۰ ۴۵۰۰۰۰۰۰
طرشت خ بایندریها ۸۰ ۱۷۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰
دیباجی جنوبی بالاتر از سه راه منظریه ۱۲۵ ۳۰۰۰۰۰۰ ۷۰۰۰۰۰۰۰
بزرگراه ارتش بلوار اوشان خ جنت ۱۷۰ ۰ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰
پیروزی خ مقداد بین فلكه دوم و سوم ۹۴ ۰ ۷۰۰۰۰۰۰۰
مجیدیه جنوبی بعد از كوچه فردوسی ۲۸ ۱۰۰۰۰۰ ۲۲۰۰۰۰۰۰
سهروردی شمالی نرسیده به اشراقی ۷۵ ۱۳۰۰۰۰۰ ۴۰۰۰۰۰۰۰
مجیدیه جنوبی بعد از كوچه فردوسی ۵۴ ۲۰۰۰۰۰ ۲۸۰۰۰۰۰۰
شهران خ سمیه غربی ۶۸ ۹۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰۰
بزرگراه ارتش كوی لاله ۹۵ ۲۵۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰
تهران نو میدان امامت ۶۰ ۴۰۰۰۰۰ ۴۰۰۰۰۰۰۰
ستارخان خ جهانی نسب ۸۷ ۱۳۵۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰
نوبنیاد انتهای خ گلزار شمالی ۱۳۳ ۰ ۱۷۰۰۰۰۰۰۰
ستارخان توحید ۹۱ ۱۲۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰
مرزداران خ ناهید ۶۰ ۰ ۷۵۰۰۰۰۰۰
كوی فراز شهرك بوعلی ۱۲۵ ۳۷۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰
اشرفی اصفهانی بوستان یكم ۸۲ ۱۹۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰
دریان نو خیابان ۱۳ ۷۰ ۰ ۸۰۰۰۰۰۰۰
اوین خ كچویی ۱۰۳ ۰ ۱۶۰۰۰۰۰۰۰
سعادت آباد خ ۱۷ پیوند ۱۰۰ ۱۰۰۰۰۰ ۹۰۰۰۰۰۰۰
قیطریه نبش بلوار كاوه اندرزگو ۱۴۰ ۴۵۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰
فرشته خ آقابزرگی ۱۶۴ ۰ ۴۴۰۰۰۰۰۰۰
دزاشیب خ عباسی ۱۴۰ ۰ ۲۸۰۰۰۰۰۰۰
نارمك دردشت ۶۲ ۵۰۰۰۰۰ ۳۵۰۰۰۰۰۰
تهران پارس بلوار پروین ۵۷ ۶۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰۰
فرمانیه بالاتراز خ مهماندوست ۲۲۰ ۳۰۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰
یوسف آباد خ ۴۰ ۸۷ ۱۸۰۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰۰
شهرك غرب بلوار دادمان بلوار درختی ۱۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰ ۲۰۰۰۰۰۰۰
تهران پارس خ استخر ۹۰ ۰ ۸۵۰۰۰۰۰۰
تهران پارس ك ۲۰۶ شرقی احمد خبازی ۱۱۴ ۱۵۰۰۰۰۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰
یوسف آباد كاج شمالی ۷۵ ۲۲۰۰۰۰۰ ۲۵۰۰۰۰۰۰
یوسف آباد چهلستون ۱۴۴ ۰ ۱۴۴۰۰۰۰۰۰
هنگام بالاتراز ۴ راه فرجام ۱۱۶ ۲۰۰۰۰۰۰ ۶۰۰۰۰۰۰۰
قیطریه خ تواضعی ۱۰۰ ۰ ۲۲۰۰۰۰۰۰۰
یوسف آباد خ چهلستون ۲۴۰ ۲۰۰۰۰۰۰ ۵۰۰۰۰۰۰۰
شهرك راه آهن میدان اتریش ك بنفشه ۲۸۰ ۰ ۳۰۰۰۰۰۰۰۰

منبع خبر : ایران فایل

دیدگاهتان را بنویسید