بازار مسکن منجمد ماند

بازار مسکن منجمد ماند

بازار مسکن منجمد ماند/ بانک ها عامل اصلی رکود بازار

دریافت خبر : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵

 

بازار مسکن منجمد ماند/ بانک ها عامل اصلی رکود بازار
مسکن به عنوان یکی از ملزومات زندگی برای افراد محسوب می شود که رکود فعلی و گرانی چندین ساله آن موجب شده افراد برای تامین این نیاز اساسی با مشکلات فراوانی روبرو شوند که برای حل آن دولت باید اقدام اساسی و ریشه ای را دراین زمینه انجام دهد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، در حالی که در روزهای اخیر بانک مرکزی خبر از رشد ۱۲ درصدی معاملات بازار مسکن در آبان ماه داده بود ولی هنوز در واقعیت امر هیچ نشانه ای از رشد بازار مسکن دیده نمی شود.
زیرا مردم توانایی برای خرید مسکن ندارند و افزایش وام مسکن نیز در شرایطی که افراد توانایی بازپرداخت آن را ندارند چاره و راه حلی برای رشد بازار نیست و تنها با این روش ها صورت مسئله رکود بازار مسکن کمی کمرنگ تر می شود ولی در اصل هیچ تفاوتی در بازار ایجاد نمی شود زیرا وام با اقساط ۹۰۰ هزار تومان در ماه برای یک خانواده با درآمد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کار ساده ای به نظر نمی رسد به همین دلیل مردم ترجیح می دهند به جای اینکه خودشان را از چاله به چاه بیندازند باز هم به اجاره نشینی ادامه دهند.
با این وجود روند ساخت و ساز مسکن در بازار هر روز در حال افزایش است و شاهد سبز شدن ساختمان های بلند در هر منطقه ای از تهران هستیم که اکثر افراد قشر متوسط جامعه توانایی خرید این واحدها را ندارند و خالی بودن بسیاری از این واحدها در شهرهای بزرگی چون تهران به خوبی قابل مشاهده است.
در این رابطه افشین پروین پور در گفت و گو با “میزان” در خصوص روند بازار مسکن گفت: دلیل اصلی رکود چندین ساله در بخش مسکن به نظام بانکی کشور باز می گردد زیرا حجم بسیار بالایی از نقدینگی که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است در بخش مسکن منجمد شده است.
کارشناس بازار مسکن در اینباره ادامه داد: با بلوکه شدن این حجم از نقدینگی کشور در بازار ملک و املاک انتظار رونق مسکن دور از واقعیت است و برای حل مشکل بازار مسکن به جای راه حل های مختلف باید به اصل موضوع دقت و مشکلات …

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*