بیمه ایران ۴۳۵ میلیارد ریال خسارت در همدان پرداخت کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سید محمد جواد موسوی در همایش بیمه، حمایت، اقدام و عمل در اسدآباد افزود: این میزان خسارت به ۳۸ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: خسارتها در بخش آتش سوزی، بیمه بدنه اتومبیل، شخص ثالث، بیمه مسئولیت، مهندسی طرح های صنعتی و درمان است.
موسوی با اشاره به پرداخت ۶۳۰ میلیارد ریال خسارت در سال گذشته گفت: از ۱۲۴ هزار فقره بیمه نامه صادر شده ۲۵ درصد به پرداخت خسارت منجر می شود.
مدیرکل بیمه ایران در استان همدان افزود: بیمه تنظیم کننده امور اقتصادی و اجتماعی است و یکی از ابزارهای مقاوم کردن اقتصاد کشور صنعت بیمه است.
وی خاطرنشان کرد: از ۳۰ شرکت بیمه موجود در کشور ۲۹ شرکت خصوصی و تنها بیمه ایران دولتی است.
موسوی با اشاره به حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در تهران گفت: بیمه ایران برای ۱۱۵ واحد تجاری تحت پوشش ۳۲۰ میلیارد ریال خسارت تاکنون پرداخت کرده است.
مدیرکل بیمه ایران در استان به اهمیت بیمه خانه های روستایی در برابر آتش سوزی، سیل و زلزله، یادآور شد: بسیاری از واحدهای مسکونی در روستاها کم دوام و آسیب پذیر هستند و نیاز به پشتوانه ای قوی برای جبران خسارتهای احتمالی در آینده دارند.
بخشدار مرکزی اسدآباد نیز در ادامه با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد منازل روستایی بهسازی شده است، گفت: ۷۰ درصد دیگر در مقابل بلایای طبیعی مقاوم نیستند.
هاشم صوفی از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست: مردم را برای بیمه خانه های خود که به نوعی سرمایه محسوب می شود تشویق و ترغیب کنند.
در این همایش ۱۰۰ نفر از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها حضور داشتند.
اسدآباد ۹۹ روستا و ۱۱۰ هزار جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.
۷۵۲۷/۶۹۹۳
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار: اکبر بهاروند

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*