صدور ۱۶ هزار و ۵۰۰ جلد سند مسکن روستایی در گرگان

فرماندار شهرستان گرگان گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ جلد سند برای مسکن روستایی در شهرستان گرگان صادر شده است واین میزان تقریبا ۵۰ درصد مسکن‎های روستایی بوده و بخشی از مشکلات در ارائه سند مربوط به اوقاف و بنیاد علوی است.

به گزراش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، سید عباس حسینی در همایش دهیاران بخش مرکزی و بهاران شهرستان گرگان اظهار کرد: نشست‎های متعددی دهیاران بخش مرکزی و بهاران در سال داشتند و در پایان سال این موضوع را مهم دیدیم با توجه به انتخابات پیش رو یک نشست با دهیاران شهرستان گرگان داشته باشیم.

وی افزود: از محل عوارض و جرائم راهنمایی و رانندگی براساس قانون به حساب دهیاری‎های شهرستان گرگان ۳۱ میلیارد تومان برای خدمات‎رسانی به روستاها و شهرهای گرگان ،جلین، سرخنکلا و قرق در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه این اعتبارات تقریبا ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: ۲۸ میلیارد تومان تا پایان دی‌ماه به حساب دهیاری‎ها و شهرداری‎های که وجود داشته، واریز شده است.

وی بیان کرد: دهیاری‎ها نماینده منتخب پارلمان روستایی و بخشداری است و اگر اعتبارات را براساس نیازها و با برنامه‎ریزی درست هزینه کنند می‎توانند رونقی را در بخش روستایی ایجاد کنند.

فرماندار گرگان گفت: در سرشماری نفوس و مسکن دهیاری‎های شهرستان گرگان همکاری خوبی داشتند و در مورد اتباع بیگانه و ثبت تولد و مرگ و میر در روستاها نیز نیاز است دهیاران همکاری بیشتری را با ثبت احوال داشته باشند.

حسینی یادآور شد: در هر روستا مدرسه‎ای وجود داشته و یا دارد که از در ابتدای انقلاب اسلامی ساخته شده و برخی از آن قابل استفاده نیستند و نیاز است هماهنگی برای بازسازی آن اقدام کنیم.

وی افزود: از ۵۳ میلیارد تومان اعتبار در شورای برنامه‎ریزی که برای شهرستان گرگان در نظر گرفته شده، ۱۲٫۵ میلیارد تومان آن را در اختیار بخش کشاورزی از جمله جاده بین مزارع قرار دادیم.

فرماندار گرگان اظهار کرد: روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، اگر زمینی به اداره کل کتابخانه‎های استان واگذار کنند این نهاد نزدیک به یک‌هزار جلد کتاب به آنها واگذار خواهد کرد و در روستا کتابخانه تاسیس می‎کند و می‎شود از مدارس بلااستفاده با هماهنگی‎ها برای روستا استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بین دهیاران می‎تواند کمک شایانی باشد، افزود: در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان برای موزه روستایی قرق اعتبار گذاشتیم و امید داریم با چنین‎ طرح‎هایی افزایش فضای گردشگری را در روستاها شاهد باشیم.

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*