ویلا شمال آمل رزکه
2016-06-18
آپارتمان شمال فروشی سرخرود
2016-06-19

آپارتمان شمال فروشی فریدونکنار

کدملک:(۵۶)

آپارتمان شمال فروشی فریدونکنار

آپارتمان شمال فروشی فریدونکنار | فروش آپارتمان شمال فریدونکنار | آپارتمان شمال فروشی فریدونکنار | آپارتمان شمال فروشی | خرید آپارتمان شمال فریدونکنار | خرید و فروش آپارتمان شمال فریدونکنار | خرید آپارتمان شمال فروشی ساحلی

آپارتمان فروشی ما در مازندران شمال ایران شهرستان ساحلی فریدونکار قرار دارد. زیر بنای آپارتمان ۹۲ متری ۲ خواب / موقیعیت آپارتمان شمالی / دید دریا دارد / مجتمع هفت طبقه و ۱۴ واحد و هر طبقه دو واحد

واحد فروشی ما قابل معاوضه هم می باشد

امکانات:

پارکینگ – انباری – کابینت ام دی اف (mdf) – سرویس بهداشتی ایرانی – سیستم حرارتی پکیج درذجه یک – کف کلیه اتاقها سرامیک – نما سنگ شسنه

قیمت آپارتمان هر متر مربع ۳/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تومان تمام

آپارتمان شمال فروشی فریدونکنار

آپارتمان شمال فروشی سرخرود




فریدون‌کنار

فِرِیدون‌کِنار (دربارهٔ این پرونده تلفظ ) یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است. این شهرستان از شمال با دریای خزر، از شرق با شهر بابلسر و از غرب هم‌مرز با شهر محمودآباد و از جنوب با شهرهای بابل و آمل همسایه‌است.[۱] فریدون‌کنار از سال ۱۳۲۰ شهر شده‌است و از سال ۱۳۸۶[۲]نیز شهرستان شده‌است.

در شهرستان فریدونکنار شهرک‌های ساحلی وجود دارد که در دوره پهلوی‌ها برای رفاه حال مسافرین وتوریست در این شهر بنا شده‌است. دلیل آن هم این است که در منطقه شمال ایران شهرستان فریدونکنار بعد از شهر چالوس به دلیل شرایط منحصربه‌فرد ساحلی، انتخاب دوم توریست‌ها بوده‌است. نام قدیم این شهر فری‌کنار بوده‌است.[۳] هم اکنون این شهرستان به دو بخش مرکزی و دهفری تقسیم شده‌است.

جمعت فریدونکنار

بنا بر سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت شهر فریدون کنار ۳۶۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستاهای فریدونکنار

منتخبی از روستاها و دهستان‌های شهرستان فریدونکنار: فیروزآباد. ازباران، شیر محله، مهلبان، نوایی محله، بنه کنار، بی نمد، منقارپی، جزین، کلاگر سرا، اسبوکلا، حسین‌آباد، اوکسر کریم‌کلا، طوله سرا، روستای سوته، فرم، حیدرکلا، اسلام‌آباد، ملاکلا، کاردگر محله (کاردیرمحله:شواهدی ازاین روستا بجایمانده که حاکی ازوجود (دیر) آتشکده زرتشتیان دراین روستا می‌باشد وبه همین مناسبت نام این روستا کاردیر محله نامیده می‌شد که بعدها بابه کاردگر محله تغییر نام یافت شاهد مثال این مدعا وجود افرادی درزمان ماست که هنوز در نام خانوادگی آنها پسوند کاردیر از اجدادشان به آنهارسیده که منسوب به آن خاندانند)، بخش مرکزی.[۵] بخش مرکزی شامل سه محله کهن است به نامهای ۱)خرسه محله (به معنی محله‌ای که آفتاب از آن بر می‌آید :یا همان محله شرقی) ۲)میان محله ۳) وشکا محله (به معنی محله سر سبز ودارای مرتع)

شهرک‌های فریدونکنار

روزنامه اطلاعات، جام جم، فرزاد شهر و نسیم دریا. خزر شهر و شهید رجایی فیروزآباد و شهرک ایثارگران

اقتصاد شهری فریدونکنار

شهرستان فریدونکنار[۶] یک بندر چند منظوره بزرگ هم دارد. این بندر شاهراهه آبی شمال ایران است. آبراهی است که همه کشتی‌های تجاری که در بندرهای دیگر استان مازندران تخلیه یا بارگیری دارند باید به راه آبی فریدونکار بیایند و از این راه آبی به سمت مقصد حرکت کنند. در حال حاضر این بندر در بخش نفت و گاز فعال می‌باشد و مسیری مطمئن و مورد وثوق برای کشتی‌های روسی و حوزه اروپای شرقی می‌باشد. وجود امکانات و تاسیسات بندری و حمل و نقل وترانزیت دریایی از مهمترین امتیازات فریدونکنار است. این شهر از سوی ریاست محترم جمهور بعنوان نقطه صفر مرزی شناخته شده است. دارای مرغوبترین برنج و خاویار در سطح دنیا بوده و به نوعی بزرگترین قطب تولید برنج و خاویار در دنیا می‌باشد که این مهم بر اعتبار صادرات ایران اسلامی می‌افزاید.

جاذبه‌های گردشگری فریدونکنار

ساحل ماسه‌ای با امتداد بیش از ۱۰ کیلومتری.

زیستگاه بین‌المللی درنای سیبری، درایران تنها زیستگاه و در جهان جزو چهار زیستگاه درنای سیبری می‌باشد.

دامگاه پرندگان ازباران و سوته.

پل تاریخی شهرستان فریدون‌کنار (که زمان ساخت آن به سالهای حکومت رضا شاه و توسط مهندسین آلمانی می‌باشد که شهر راه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند).

زمین‌های شالیزاری.

بازار بزرگ ماهی فروشان.

بازار فصلی پرندگان وحشی.

باغ پرندگان.

پارک جنگلی زاهدکلا و سوته.

پارک ساحلی لاله.

پل میلاد.

سقاخانهٔ تاریخی کریمکلا (اوکسر)

بازار هفتگی (شنبه بازار).

ساختمان قدیمی شهرداری و ساختمان فعلی شورای شهر.

امامزاده سید محمد

امامزاده قاسم کاردگر محله.

پارک جزیره.

مراکز خرید

تالاب فریدونکنار

تالاب فریدون‌کنار در جنوب شرقی شهر فریدونکنار قرار دارد با مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران آبزی، به یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های تالابی شمال کشور تبدیل شده‌است. این تالاب ۵۴۰۰ هکتار وسعت دارد و زمستان هر سال حدود ۱۰۰ هزار پرنده مهاجر میزبان آن می شوند که بیشتر آنها از انواع مرغابی و بقیه پرندگانی چون غاز وحشی، انواع قو، باکلان، پرلا، کشیم، حواصیل، مرغ سقا، قره‌غاز، شاهین و عقاب شاهی هستند. نادرترین موجود زنده ایران که تنها یک عدد از آن باقی مانده‌است، در این این تالاب زندگی می‌کند.

آخرین پرنده از جمعیت ایرانی گونهٔ به شدت در معرض انقراض درنای سیبری هر سال به تنهایی زمستان‌ها را در این تالاب می‌گذراند و اول بهار به خانه ییلاقیش در شمال روسیه پر می‌کشد. از هزاران درنایی که هر سال به فریدونکنار می‌آمدند تا سال ۸۱ فقط ۴ عدد باقی ماند. در سال ۸۳ روس‌ها دو جوجه درنا را به آنها افزودند تا شاید جمعیت آنها افزایش پیدا کند، ولی سال به سال تعداد آنها کمتر شد و از سال ۸۶ فقط یک پرنده موفق شده از گلوله‌های شکارچیان جان به در ببرد و مهاجرت هر ساله خود از تالاب فریدونکنار به سیبری را تکرار کند.[۷]




 آپارتمان چیست؟

تعریف آپارتمان

در قانون از آپارتمان تعریفی به عمل نیامده است ولی در اصطلاح می‌توان گفت :
آپارتمان عبارتست از : اجتماعی از واحد های مستقل در یک ساختمان چند طبقه که از آن برای سکونت یا جهت کسب و پیشه استفاده می‌شود و از نظر راه پله، ورودی اصلی و گاهی پارکینگ و حیاط با یکدیگر مشترک هستند.

مالکیت در آپارتمان‌ها شامل دو قسمت است :

۱ مالکیت اختصاصی
۲ مالکیت مشترک
قسمت اختصاصی : به بخشی از ملک (آپارتمان) گفته می‌شود که فقط مالکین حق استفاده خصوصی را از آن دارند مثل بالکن و در کل فضای داخلی هر واحد . و فضای تعریف شده برای هر واحد در سند آن واحد به عنوان پارکینگ و انبار اختصاصی
قسمت مشترک : قسمت‌هایی از آپارتمان است که کلیه مالکین حق استفاده از آن را دارند که شامل این مکان‌ها می‌باشد: زمین زیر بنا (خواه متصل به بنا باشد یا بنا به وسیله پایه روی آن قرار گرفته باشد). تاسیسات قسمت‌های مشترک از قبیل چاه آب، پمپ، منبع آب، مرکز حرارت و تهویه، رختشویخانه، تابلوهای برق، کنترها، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع شده باشد، آسانسور، چاه‌های فاضلاب، لوله‌ها از هر قبیل مانند لوله‌های فاضلاب، برق و تلفن، گذرگاه‌های شوت زباله، اسکلت ساختمان، تاسیسات مربوط به راه پله وسایل تامین کننده روشنایی ، زنگ اخبار، شیرهای آتش نشانی، پشت بام و تاسیساتی که در پشت بام برای استفاده عمومی احداث گردیده است، نمای خارجی ساختمان، محوطه ساختمان، باغ‌ها و پارکها که جنبه استفاده عمومی دارند و در سند اختصاصی قید نگردیده‌اند. پله‌های ورود به پشت بام و پله‌های ایمنی، درها و پنجره‌ها، راهروها و پاگردها که در قسمت‌های غیر اختصاصی باشند. دیوارهای حد فاصل بین قسمت‌های اختصاصی چنانچه جزو اسکلت ساختمان نباشند، بین آن قسمت‌ها مشترک هستند .
اداره امور ساختمان
نحوه اداره امور ساختمان : در صورتی که تعداد مالکین آپارتمانها از سه نفر بیشتر باشد مجمع عمومی مالکین تشکیل می‌شود و در اولین جلسه مدیر یا هیئت مدیره را انتخاب می‌کند. مدیر می‌تواند از اعضای ساختمان باشد یا از خارج انتخاب شود. برای رسمیت مجمع عمومی، حضور بیش از نصف مالکین آپارتمان‌ها ضروری است و در صورت عدم حصول اکثریت، درجلسه سوم با رای اکثریت حاضر در جلسه تصمیمات به تصویب می‌رسد و آرای اتخاذ شده توسط حاضرین در جلسه، توسط مدیر به ساکنین غایب اطلاع داده می‌شود
اختیارات و وظایف مدیران :
مدیر آپارتمان مسوول حفظ و اداره ساختمان است و در واقع تصمیم‌های مجمع عمومی را به اجرا در می‌آورد. مدیر برای مدت دو سال انتخاب می‌شود. البته ممکن است مجمع برای سال‌های بعد هم او را انتخاب کند .
مجمع عمومی علاوه بر انتخاب هیئت مدیره یک خزانه دار نیز انتخاب می‌کند که نسبت به تنظیم هزینه و درآمد و گزارش به مجمع اقدام نماید .
هیئت مدیره موظف است تمام ساختمان را در مقابل آتش سوزی بیمه کند و هزینه بیمه را بین شرکا تقسیم نماید. در صورت عدم بیمه و وقوع آتش سوزی هیئت مدیره مسئول جبران خسارت‌ها است .
چنانچه تعداد واحدها بیش از ۱۰ آپارتمان باشد انتخاب یک دربان برای مجموعه ضروری است .
هزینه آپارتمان‌ها :
مالکین آپارتمان‌ها موظفند هزینه‌های مشترک و مستمری را که برای قسمت‌های مشترک ساختمان ضروری است مانند آب، برق، گازوییل، گاز و غیره پرداخت نمایند. هزینه‌های قابل پرداخت یا بستگی به مساحت ارتباطی ندارند مانند هزینه تاسیسات، سرایدار، دربان، دستمزد هیئت مدیره و غیره .
پرداخت هزینه آپارتمان توسط مالک یا مستاجر آن، بستگی به قرار داد تنظیم شده بین آنها دارد. چنانچه مالک طبق قرار داد از پرداخت هزینه خودداری نماید، مستاجر می‌تواند آن را از اجاره بها کسر کند. چنانچه مستاجر از پرداخت هزینه خودداری نماید، هیئت مدیره حق دارد برای دریافت آن به مالک مراجعه کند .
هیئت مدیره می‌تواند برای تامین هزینه مبلغی را از صاحبان آپارتمان‌ها بعنوان تنخواه گردان اخذ نماید .
مدیر آپارتمان مسئول حفظ و اداره ساختمان است و در واقع تصمیم‌های مجمع عمومی را به اجرا درمی‌آورد .
چنانچه سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری فرسودگی کامل بنا و بیم خطر جانی و مالی ناشی از آن را گواهی نمایند ساختمان قابل تجدید بنا خواهد بود .
وظایف دفاتر اسناد رسمی :
دفاتر اسناد رسمی موظفند هنگام تنظیم هر نوع سند انتقال، اجاره، رهن، صلحع هبه و … گواهی تسویه حساب هزینه‌های مشترک را که به تأیید هیئت مدیره یا مدیر ساختمان رسیده باشد، از مالک دریافت نمایند .
تعمیرات آپارتمان‌ها :
چنانچه سه نفر از کارشناس‌های رسمی دادگستری فرسودگی کامل بنا و بیم خطر جانی و مالی ناشی از آن را گواهی نمایند ساختمان قابل تجدید بنا خواهد بود .
چنانچه اقلیتی از صاحبان واحدها نسبت به جدید بنا رضایت ندهند، مالکین موافق تجدید بنا می‌بایست با اخذ مجوز از دادگاه خانه مناسبی برای آنها اجاره کنند تا به مکان جدید منتقل شوند. در صورتی که مخالفین از انتقال به خانه اجاره‌ای خودداری کردند. هیئت مدیره یا مدیر به دادگستری یا مجتمع قضایی مراجعه می‌کند و با اخذ دستور تخلیه آن واحدها، نسبت به این کار اقدام می‌نماید .

 

دیدگاهتان را بنویسید