فروش ویلا حرب ده محمودآباد
2016-02-15
ارزانی مسکن و بالارفتن قیمت اجاره بها
2016-02-16

اجرای برجام چه تاثیری بر بازار مسکن تاکنون داشته است

اجرای برجام چه تاثیری بر بازار مسکن تاکنون داشته است

برخی از مشاوران املاک در شهر تهران در خصوص تاثیر اجرای برجام بر بازار مسکن اعلام کرده اند که اجرای برجام نه تنها تاثیر مثبتی بر بازار مسکن نداشته است بلکه تاثیر منفی نیز داشته است و برخلاف سالهای گذشته که همواره با نزدیک شدن به پایان سال در بازار مسکن شاهد رونق چند درصدی بودیم ، امسال هیچ گونه رونقی در پایان سال تاکنون مشاهده نشده است چرا که مردم انتظار دارند در سال جدید و بدلیل اجرای برجام مسکن کاهش یابد و لذا اکثر خریداران دست نگه داشته اند. از طرفی هم برخی معتقدند که بورس تا حدودی رونق یافته است و لذا سرمایه بازار به آن سمت هدایت می شود .

وافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام[۲] (به انگلیسی: Joint Comprehensive Plan of Action) در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و بدنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.[۳]
مذاکرات رسمی برای طرح جامع اقدام مشترک دربارهٔ برنامه اتمی ایران با پذیرفتن توافق موقت ژنو بر روی برنامه هسته‌ای ایران در نوامبر ۲۰۱۳ شروع شد. به مدت ۲۰ ماه کشورها درگیر مذاکره بودند و در آوریل ۲۰۱۵ تفاهم هسته‌ای لوزان شکل گرفت.
تحت این توافق، ایران ذخایر اورانیم غنی شده متوسط خودش را پاکسازی خواهد کرد و ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای کم را تا ۹۸ درصد قطع می‌کند، و تعداد سانتریفیوژها را حدود دوسوم و حداقل به مدت ۱۵ سال کاهش می‌دهد. ۱۵ سال بعد، ایران موافقت کرده است که اورانیوم را بیش از ۳٫۶۷درصد غنی‌سازی نکند یا تأسیسات غنی سازی اورانیوم جدید یا رآکتور آب‌سنگین جدیدی را نسازد. فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم به مدت ۱۰ سال به یک تک ساختمان که از سانتریفیوژهای نسل اول استفاده می‌کند محدود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید