فروش سوئیت شمال
2016-01-20
هتل آپارتمان فروشی در نوشهر
2016-01-20

فروش ملک کلنگی بابلسر

فروش ملک کلنگی بابلسر

کد ملک:(۱)

فروش ملک کلنگی در شمال

ملک کلنگی ساحلی

ملک کلنگی فروشی مورد نظر ما تجاری و مسکونی به مساحت ۳۰۶ متر دارای ۴ باب مغازه و ۱ اپارتمان و ۱ خانه بوده و در شهر ساحلی بابلسر استان مازندران قرار دارد/کد(۱)

استان مازندران شهر بابلسر
نوع معامله برای فروش معامله انجام شده است؟
قیمت ملک ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
آدرس حدودی مازندران – بابلسر

توضیحات بیشتر:

بابلسر

بابُلْسَر یکی از شهرهای استان مازندران، در شمال ایران، بین دریای مازندران و رشته کوه البرز قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان بابلسر است. این شهرستان ۱۲۴٫۳۲۳ نفر جمعیت دارد که معادل ۴/۴ درصد جمعیت کل استان است.[۲] بابلسر با پهنه۱۳۵۰ هکتار در مصب رودخانه بابلرود و در کرانه جنوبی دریای خزر و در ۵۲ درجه و ۳۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه طول جغرافیایی و ۳۶ درجه و ۴۳ دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد.


 

 

کدام ملک کلنگی جهت ساخت مناسب است؟
امروزه در جامعه خصوصا مراکز استانها واز بین آنها هم در تهران شاهد این هستیم اکثر مردم با هر نوع شغل و تخصصی دوست دارند دستی هم در ساخت و ساز داشته باشند و شغل دوم بسیاری شده است .
اما دانسته یا ندانسته این کار نیاز به تخصص و مهارت دارداولین قدم جهت شروع ،انتخاب و خرید ملک مناسب اعم از کلنگی یا خانه می باشد.با توجه به اینکه چه مقدار سرمایه داشته باشیم و در چه منطقه ای از شهر بخواهیم کار ساخت و ساز انجام دهیم گزینه های مختلفی پیش رو خواهیم داشت.فرض کنیم می خواهیم در منطقه پاسداران آپارتمان سازی کنیم.قیمت ملک کلنگی در این منطقه بین ۴ تا ۵ میلیون تومان در متر مربع متغیر است مثلا برای خرید یک ملک کلنگی ۲۰۰متری هزینه ای بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان باید در نظر بگیریم.

در خرید ملک بابد به چند مورد دقت کرد:

یکی اینکه ابعاد آن چقدراست مثلا برای زمین ۲۰۰ متر مربعی ابعاد ۱۰*۲۰متر یا ابعاد ۸*۲۵ متر به نظر شما کدام بهتر است و چرا؟

باید بدانیم برای یک زمین ۲۰۰ متر مربعی اجازه ساخت ۴ طبقه مسکونی روی پیلوت یا پارکینگ را می دهند به شرطی که بتوانیم پارکینگ به تعداد واحد ها تامین کنیم. و همچنین این را هم باید بدانیم در منطقه پاسداران به ازای هر واحد مسکونی یک واحد پارکینگ باید تامین شود و پارکینگ مزاحم را هم قبول نمی کنند و خرید پارکینگ از شهرداری هم نداریم و در این منطقه نمی شود.

در اینجا است که مشخص می شود زمینی که ابعاد آن ۱۰*۲۰ است تعداد بیشتری پارکینگ نسبت به زمینی که ابعاد آن ۸*۲۵ است تامین می کند اولی حدود ۴ تا ۵ واحد پارکینگ تامین می کند و دیگری ۳ تا پارکینگ تامین می کند.

نکته دیگری که در خرید ملک کلنگی باید در نظر گرفت شمالی یا جنوبی بودن است به نظر شما کدام ملک برای ساخت بهتر است ملکی که جنوبی است (یعنی در جنوب خیابان یا گذر واقع است) یا ملکی که شمالی می باشد؟(یعنی در شمال خیابان واقع است)

این را باید بدانیم که چنانچه ملک شمالی باشد باید ۶% مساحت موجود زمین را در هنگام ساخت به عنوان نورگیر در نظر بگیریم. مثلا در همان زمین ۲۰۰ متر مربعی چنانچه شمالی باشد در زمان ساخت ۱۲ متر مربع باید نورگیر داشته باشیم. یعنی اینکه در هر طبقه ۱۲ متر مربع متراژ مفید کمتری نسبت به زمین جنوبی داریم

پس در اینجا مشخص شد یک زمین ۲۰۰ متر مربعی جنوبی در هر طبقه ۱۲ متر مربع متراژ مفید بیشتری نسبت به زمین ۲۰۰ متر مربعی شمالی می دهد یعنی ۴۸ متر در کل بنای مفید.

حال باید هزینه ساخت را حساب کنیم و برای هزینه ساخت باید متراژ ساخت را بدست آوریم.

مطابق قوانین موجود فعلی در یک زمین ۲۰۰ مترمربعی جنوبی حدود ۷۰۰ متر کل متراژ ساخت داریم و حدود ۴۸۰ متر مربع بنای مفید بدست می آید

چنانچه شمالی باشد ۶۵۰ متر مربع کل متراژ ساخت داریم و حدود ۴۳۲ متر مربع بنای مفید بدست می آید.

برای بدست آوردن هزینه ساخت ، ۷۰۰ متر مربع کل متراژ را در هزینه جواز و ساخت هر متر مربع حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان ضرب کنیم که حدود ۳۵۰ میلیون تا ۳۷۵ میلیون در می آید.

اگر قیمت ملک را به طور میانگین ۹۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم و ۳۵۰ تا ۳۷۵ میلیون تومان هم برای ساخت و جواز در نظر بگیریم جمعا ۱۲۵۰ میلیون (یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان ) کل هزینه می شود.

اگر کل هزینه خرید و ساخت ۱۲۵۰ میلیون تومان را بر کل متراژ مفید ۴۸۰ متر مربع تقسیم کنیم.عدد ۲٫۶۰۴ میلیون بدست می آید

یعنی یک متر مربع مفید آپارتمان در منطقه پاسداران حدود دو میلیون و ششصد هزار تومان هزینه در بر داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید