ویژگیهای یک آپارتمان خوب
2016-01-28
ساختمان پیش ساخته ویلایی
2016-01-28

قیمت گذاری ویلا و آپارتمان

قیمت گذاری یک ملک ویلایی یا آپارتمانی

نحوه قیمت گذاری یک ملک ویلایی یا آپارتمانی و…در مازندران در شهرهای آمل،بابلسر،فریدونکنار،سرخرود،محمودآباد،نور،چمستان،نوشهر،چالوس،تنکابن،سیسنگام،…

با توجه به نیاز روز افزون به محیط آرام و بی دغدغه بعلت پیامد های تمدن و زندگی شهریٰ و توصیه قریب باتفاق پزشکان برای بهبود بیماریهای روحی روانی و همچنین راهی برای سرمایه گذاری مطمین با ارزش افزوده بالا سوالات متعددی در خصوص خرید و فروش ویلا شده است که با ارایه مطالب ذیل امیدوارم شما را همراهی کرده باشم.

ارزش عرصه (زمین) موضوع بسیار مهمی است که مرغوبیت آن می تواند اعیان قابل قبولی داشته و باعث ارزش افزوده در سرمایه صرف شده بنماید. ارزش عرصه مرغوب در پارامترهایی چون:

-اندازه ابعاد ملک وبخصوص طول ضلع متصل به معبر(بر ملک)

– موقعیت شهرسازی و قرار گیری در بافت نوساز

– عرض معبر و تعداد گذرهای مجاور ملک (چند بر بودن ملک).

-موقعیت ملک نسبت به آب و فضای سبز و کوههای پوشیده از برف و معابر اربعه.

– دور بودن از پلاکهای دولتی و دنج بودن آن

ـ موقعیت استقرار و منطقه ای ملک وبطورکلی آیا اینکه ملک در نقشه اصلی مورد تایید مراجع ذیصلاح است بسیار حایز اهمیت است. در مناطق اصلی چون دهکده و روستاها و شهرهای مازندران اگر است مشکلی نیست اما چون مناطق خارج از محدوده معمولا فاقد عوامل کنترل کننده نظیر پروانه یا پایان کار است این مسئله مشکل بوده و نسبت به خرید اینگونه املاک پیشنهاد نمی شود.

ـ بررسی قرار گیری احتمالی ملک در مسیر طرحهای عمرانی (میزان عقب نشینی واصلاحی احتمالی. این مسیله نیز با استعلام قابل حل است.

عامل اساسی دیگر تعیین قیمت ملک، ارزش اعیانی(بنای) ملک می باشد که خود شامل عوامل ذیل است:

-هزینه های شهرداری شامل عوارض صدورپروانه، عوارض پیش آمدگی(بالکن) ، عوارض حذف پارکینگ (در صورت عدم تامین مقدار لازم) ، عوارض کمیسیونهای مختلف، عوارض آتش نشانی وفضای سبز و غیره.

-هزینه احداث بنا از جهت نوع سازه و مشخصات نما و نوع نازک کاری

– امکانات داخلی ویلا

-امکانات کامل شهری

– رعایت استاندارد های مقاوم سازی

– و …

بنابراین در خرید ویلا با در نظر گرفتن موارد یاد شده در خصوص عرصه (زمین) جهت تسهیل و تسریع در ارزیابی وتعیین هزینه احداث بنا، ساختمانها را از جهت نوع سازه (نوع اسکلت وسیستم سقف) ومشخصات نما ونوع نازک کاری متعارف ومعمول و چگونگی ساخت، گروه بندی نموده وبرای هر گروه، هزینه هر متر مربع احداث بنا را برآورد واعلام می نمایند وهزینه سایر الحاقیات از قبیل امتیازات وانشعابات آب وبرق وگاز وتلفن،وجود تاسیسات سرمایش مانند چیلر وفن کویل، وجود ژنراتور تامین برق اضطراری، امکانات رفاهی و ورزشی مانند استخر وسونا وجکوزی، استفاده از مصالح لوکس خارج از حد عرف ومعمول مانند شیرآلات و لوازم برقی وتجهیزات آشپزخانه خاص، کارهای چوبی، دکوراسیون ونماسازی های خاص، سیستم های امنیتی وغیره را به آن اضافه می نمایند.

با اطلاعات فوق اگر جز دسته ای هستید که قصد سرمایه گذاری مطمین با ارزش افزوده بالا را دارید یا خرید ویلا سرمایه و عمر مفید خود را دو چندان کنید؛ موارد ذکر شده را با دقت مطالعه و با صاحبان امر مشورت کنید (البته نه با دلالان فرصت طلب). در دهکده زاینده رود بافت های قدیمی مثل ویلاهای احداثی شرکتها و ارگانهای دولتی چون ذوب آهن دارای موقعیت خوبی هستند ولی تعدادی از آنها از مقررات ملی ساختمان از قبیل مقاوم سازی، اصلاح الگوی مصرف انرژی، و موافقت اصولی بیمه کیفیت برخوردار نیستند. بطور مثال خریداری از تهران ویلایی را خرید که متاسفانه بساز و بفروشی بود مقرات ملی ساختمان در آن رعایت نشده بود. با نشت گاز و نبود تهویه مناسب و با زدن کلید برق انفجار رخ داده منجر به مرگ عزیزان گردید!

در خرید پلاکهای فوق ۹۰% عرصه (زمین) را مد نظر قرار دهید. با توجه به ویژگیهای یک پلاک خوب مثل موقعیت شهرسازی جدید، ارتفاع، دید به آب، مساحت، دور بودن از پلاکهای دولتی، دنج بودن بهترین پلاک ها در مناطق توریستی مازندران

خلاصه اینکه با حجم نقدینگی بالا و افزایش قدرت خرید و نبود پلاک جهت واگذاری توسط سازمانها و مراکز ارایه دهنده این خدمات و همچنین انتخاب خرید ویلا به عنوان یک سرمایه جاودانه و زندگی بخش پیش بینی افزایش قیمت آن بسیار بالاست و بطور مثال متوسط قیمت یک ویلا درشهر های توریستی ساحلی محمودآباد،بابلسر،فریدونکنار،سرخرود، و جنگلی چمستان و ییلاقی آمل بالااست. بطور کلی با در نظر گرفتن موقعیت استقرار و منطقه ای ملک و اینکه ملک در مناطق اصلی این مناطق واقع شده است قیمت هر متر مربع از۱۰۰۰۰۰۰ ریال تا ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال متغییر است. اعیانی نیز بر اساس نوع اسکلت وسیستم سقف و مشخصات نما ونوع نازک کاری و … از متری ۷۰۰۰۰۰۰ ریال تا ۴۰۰۰۰۰۰۰ ریال پیش بینی می شود.

آرزوی توفیق روز افزون

دیدگاهتان را بنویسید