آموزش نگهداری از گل آپارتمانی ختمی چینی گلسرخی
2016-02-08
فروش معدن بنتونیت در سرخس
2016-02-08

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

چه چیز زیبا تر و ظریف تر از پنجره ای با جعبه ای پر از گل های تازه و طبیعی است؟ همه این جعبه های پر گل را دوست دارند ولی باید بدانید که زمانی را باید به رسیدگی به این گیاهان در نظر بگیرید. شاید شما بخش انتخاب کردن گل ها را از نصب کردن این گلدان ها پشت پنجره تان بیشتر دوست داشته باشید. پس می توانید برای این کار از گدان های آماده استفاده کنید و یا برای داشتن جلوه ای متفاوت تز از یک نجار ماهر بخواهید برای شما جعبه ای مناسب پنجره ی اتاق تان طراحی کند. حالا تنها بخش جذاب انتخاب گل ها و زیبا کردن نمای خانه تان باقی مانده است.

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

متریال

هر ماده ای برای انی گلدان ها مناسب هستند. جعبه های اماده و یا سفارشی می توانند از چوب، فلز و یا پلاستیک باشند. رنگ آن ها را با قاب پنجره هماهنگ کنید و یا میان آن ها کنتراست ایجاد کنید تا زیبا تر به نظر برسد. حتی برخی از جعبه های پلاستیکی را می توانید خودتان رنگ و یا نقاشی کنید.

این جعبه ها در اکثر گل فروشی ها و محل عرضه ی گل و گیاه و یا فروشگاه های لوازم خانگی قابل تهیه هستند. می توانید آن ها را با چند ابزار ساده و صرف کمی وقت هم بسازید. اگر فکر می کنید توانایی کافی برا این کار را ندارید هم از یک نجار بخواهید تا متناسب با خواسته ی شما جعبه ی متناسب با گل هایتان را برایتان آماده کند.

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

مکان

مسلما از گلدان های کنار پنجره ای در زیر قاب پنجره استفاده می شود. ولی یعنی واقعا جای دیگری برای قرار دادن این گلدان ها وجود نداد؟ چرا…

از خیابان به خانه تان نگاه کنید و پنجره های خانه تان را کامل پیدا و مشخص کنید. شاید زیاد جالب نباشد که همه ی پنجره های جعبه های گل داشته باشند. پس با دقت نگاه کنید تا پنجره ی مناسب برای قرار گرفتن این گلدان را پیدا کنید. لازم نیست همه ی پنجره ها از این گلدان ها داشته اشند. معمولا آن هایی که در یک ردیف قرار دارند و یا دو طرف در ورودی هستند گزینه ای مناسب برای قرار دادن ل ها هستند. شاید لازم به گفتن نباشد اما همیشه حواستان باشد که راه باز شدن پنجره ها را نبندید که در این صورت دیگر نمی توانید گلدان ها را هم آب دهید!

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

آبیاری

در اکثر جعبه های گل، سوراخ هایی در زیر ان ها تعبیه شده است تا سلامت گیاه حفظ شود. البته جعبه های فلزی معمولا طوری ساخته شده اند که اب خیلی زودنر از ان ها خارج می شود و برخی گیاهان را تشنه باقی می گذارد. برای اینکه آب خیلی زود از این سوراخ ها خارج نشود می توانید در کیسه ای پلاستیکی با وسیله ای نوک تیز سوراخ هایی ایجاد کنید و آن ها را در کف جعبه قرار دهید تا آب با تاخیر خارج شود.

می توانید داخل جعبه های چوبی را با سیمان های ضد آبی که در سقف استفاده می شوند بپوشانید تا چوبتان در اثر آب و رشد گیاهان و… نابود نشود.

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

گیاهان مناسب

اکثر گیاهانی که در باغچه ها پرورش داده می شوند را می توانید در جعبه های گل هم بکارید. می توانید از مزیت بالا بودن این گلدان ها استفاده کنید و در آن ها گیاهان رونده بکارید مثل پیچک، گل اطلسی، درخت مویی کوچک و… ولی فراموش نکنید که گیاهان رونده تعادل خیلی چیزها را به هم می ریزند. گل شمعدانی، گل جعفری، گل همیشه بهار، چمن های گلدار کم ارتفاع و حتی رزهای مینیاتوری و کوچک هم گزینه هایی مناسب برای زیبا کردن و ارتفاع دادن به جعبه ی گلتان هستند. مطمئن شوید گیاهانی را در این گلدان می کارید که بیشتر از یک سوم ارتفاع پنجره تان رشد نخواهند کرد. از گیاهانی استفاده کنید که رشدشان باعث نشود به نظر شلخته بیایند و بع جای انکه زیبا باشند ترسناک شوند!

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

نصب

راه های زیادی برای نصب کردن گلدان های کنار پنجره وجود دارد. خیلی از آن ها یک قطعه ی L  شکل دارند تا ثبات بیشتری داشته باشند. این بخش در جعبه های چوبی در زیر جعبه ها قرار دارد. اگر مجبورید این تیغه ها را به دیوار آجری و یا گچی متصل کنید، بهتر است از مته ی مخصوص بنایی دریل استفاده کنید. وقتی که تیغه ها نصب شدند، جعبه ی گل را در بالای آن ها قرار دهید و آن را با میخ سفت کنید.

اگر هم از جعبه های آماده استفاده می کنید مطمئن شوید ان را دقیقا در وسط پنجره قرار داده اید. جعبه ها باید دقیق اندازه ی پنجره تان انتخاب شودن چون گلدان های کوچک به نظر جالب نخواهند آمد. یک گلدان معمولی عمقی برابر با ۸ اینچ دارد ولی گلدان های سفارشی می توانند به هرعمقی یاشند که می خواهید، به شرط انکه باابعاد پنجره تان هماهنگ باشد.

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

نکاتی در مورد باغبانی باغچه ی کوچک تان

حتما از محکم بودن جای گلدانتان در پشت پنجره مطمئن شوید. قبل از قرار دادن آن ها بر روی پنجره گیاهان را در آن نکارید چون ممکن است زیادی سنگین شود و حمل و نقل آن مشکل شود. از خاک های مناسب گایاهتان استفاده کنید و هر بار که آن را آب می دهید مقداری کود به گیاهان بدهید. اگر از گیاهانی استفاده کرده ایدکه اب کمتری مصرف می کنند، مثل کاکتوس یا گیاهان آبدار، مطمئن شوید خاک مناسب آن ها را استفاده کرده اید که زودتر خشک می شود.

خیلی ها دوست دارند گلهای زیادی در کنار پنجره داشته باشند. گیاهانی که در تمام سالسبز هستند و یا گل می دهند گزینه های بسیار مناسبی هستند چرا که مجبر نیستید منتظر فصل خاصی از سال بمانید تا گیاهانتان با طراوت شوند.

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

آب و کود دادن گیاهان

میزان آب دادن، به گیاهانی که کاشته اید بستگی دارد. مثلا برخی گیاهان را باید هر روز آب داد و برخی گیاهان آبدار را کمتر. هر چه گیاهتان بیشتر در معرض آفتاب باشد آب آن زودتر خشک شده و زودتر به آبیاری نیازمند می شوند. اکثر گیاهان گلدان های کنار پنجره نیاز دارند تا چند بار در هفته آبیاری شوند. برخی از جعبه ها هستند کهسیستم آبیاری خودکاری دارند بدین صورت که وقتی برای یک بار به گیاه اب می دهید، آب در کف جعبه ذخیره می شود و به صورت منظم به گیاه اب می رساند و برای دو هفته آن را سیراب می کند. برای کسانی که زمان کافی برای آبیاری گیاه ندارند و یا آن ها را فراموش می کنند این گزینه ی مناسبی است.

کود را هم باید بر اساس نوع گیاهتان به آن بدهید اما بهتر است در طول ماه یک یا دوبار از کودهای حل شدنی در آب استفاده کنید تا گیاهانی زیبا، سرسبز و گلدار داشته باشید.

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

چطور گل های کنار پنجره ای پرورش دهیم؟

سبک

معمولا مردم بر این باور اند که نمی توان از این گلدان ها در خانه های مدرن استفاده کرد چرا که نمای خانه را به نظر سنتی می کنند. ولی در حقیقت بسته به جنس گلدان و گیاهانی که به آن اضافه می کنید، جعبه ی گل شما می تواند زیباف شیک، ، رسم و مدرن به نظر برد.

جعبه های رنگ شده با گیاهان درهم برهم بیشتر غیر رسمی و سنتی اند و جعبه های فلزی با گیاهان همیشه سبز و گل های سفید و پیچک بیشتر رسمی به نظر می رسند.با استفاده از جعبه ی چوبی با رنگ های خنثی و علف های کم ارتفاع و گلدار و یا کاکتوس هم نمایی مدرن به گلدانتان بدهید. به سبک و سیاق خانه تان توجه کنید و بر اساس آن به طراحی گلدان منزلتان بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید