فروش ویلا محمودآباد
2016-02-01
آشنایی با گیاهان زینتی و آپارتمانی ضد پشه و حشرات گزنده
2016-02-01

تاثیر گیاه بر روح و روان در ویلا

از لحاظ علم روانشناسی نگاه کردن به مناظر و گل و گیاه ها تاثیرات بسیار مفیدی برای روح و روان افراد مختلف خواهد داشت در ادامه با ما همراه باشید.

علی سلیمانی در رابطه با تاثیر وجود گل‌ها بر روح و روان انسان، اظهارکرد: هدیه دادن گل‌ها که از گذشته در میان انسان‌ها مرسوم بوده، دلایل خاصی دارد که از آن جمله تاثیر گل‌ها و گیاهان بر روحیات انسان است.

وی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد نگاه کردن به گل ها و گیاهان باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت در افراد می‌شود و غم و اندوه را از انسان دور می‌کند.

این روانشناس عنوان کرد: حالت روحی انسان با تماشا کردن به گل‌ها تغییر یافته و با هر بار نگاه کردن به گل‌ها، اتصال عصبی مثبتی در مغز افراد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: دریافت حتی یک شاخه گل و یا یک گلدان کوچک به سرعت روحیه افراد را تحت تاثیر قرار داده و نقش بستن لبخندی ناگهانی به محض دریافت گل، اولین نشانه این تغییر است.

سلیمانی ذکر کرد: وجود گل‌ها و گیاهان در معرض دید افراد علاوه بر ایجاد حس نگرش مثبت به زندگی و ایجاد آرامش، احساس رضایت و شادی را در افراد ایجاد می‌کند.

وی رنگ گل‌ها را نیز در روحیات افراد بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: گل‌های با رنگ ملایم از جمله صورتی، سفید و بنفش، حس شخص را به سوی احساسات آرام سوق داده و گل های با رنگ گرم و تند نیز مانند قرمز، زرد و نارنجی، انسان را به سوی سرزندگی و هیجان پیش می‌برد.

این روانشناس بیان کرد: پزشکان نیز معتقدند وجود گل و گیاه در منازل و در معرض دید، سلامت جسمی اعضای خانواده و همچنین صمیمیت در روابط خانوادگی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه گل‌ها مظهر پاکی بوده و فطرت انسان را به سمت خوبی و زیبایی سوق می دهد، ادامه داد: گل ها موجب باز شدن فکر انسان و فضای عطرآگین آن موجب تلطیف روح می شود.

سلیمانی ذکر کرد: اگر افراد افسرده ۲۰ دقیقه در هفته با گل و باغچه در ارتباط باشد، خلق آنها تغییر یافته و شرایط روانی بهتری پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: نگه داشتن گل‌ها در اتاق خواب بنا به توصیه دانشمندان موجب ایجاد احساس سرزندگی و حتی موجب دیدن خواب های خوب می شود.

این روانشناس در پایان یادآور شد: گل‌های طبیعی را به عنوان اولین هدیه انتخاب و سعی کنید در محیط منزل از گل ها به عنوان نماد آرامش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید