انواع فسخ قرار داد
2016-05-27
ویلا شمال سرخرود
2016-05-29

اجرای مسکن استیجاری

اجرای مسکن استیجاری

اجرای مسکن استیجاری | مسکن استیجاری تهران | شمال مسکن استیجاری | دولت ظاهراً موافق اجرای مسکن استیجاری است ولی اقدام و عمل در کار نیست | خبر جدید اجرای مسکن استیجاری | اخبار مسکن استیجاری | خبر مسکن | اخبار مسکن و املاک

دولت ظاهراً موافق اجرای مسکن استیجاری است ولی اقدام و عمل در کار نیست

به گزارش روابط عمومی کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران و به نقل از روزنامه کسب و کار حسام عقبایی، درخصوص سازوکارهای کنترل بازار مسکن، اظهار کرد: دولت می‌تواند یک فضای رقابتی ایجاد کند، یعنی فرصت‌های لازم را برای انبوه‌سازان فراهم کند. مثلا در مسکن استیجاری، بافت فرسوده و طرح‌هایی مانند این ورود پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ باید در طرحهای تعدیل شده‌ای مانند مسکن مهر که کاربردی است،‌ تولیداتی داشته باشد که بتواند توازن را برقرار کند. وقتی در محله پیچ شمیران یا پل چوبی هزار واحد برای اجاره داریم و سقف و کف عرفی برای قیمت مسکن تعیین شده (مثلا متری ۵۰۰ هزار تومان رهن)، اگر یک فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شود و به جای نجاری‌ها و انبارها ۱۰۰۰ واحد آپارتمان بسازند و پس از آن به جای ۵۰۰ هزار تومان متری ۳۰۰ هزار تومان رهن دهند، قاعدتا کسانیکه برای یک متر رهن واحد خود ۵۰۰ هزار تومان رهن تعیین کرده‌اند آنرا به ۳۰۰ هزار تومان کاهش می‌دهند.

وی تصریح کرد:‌ به عبارت دیگر رقابت از عوامل کاهنده نرخ‌هاست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که آیا تولیدکننده انگیزه عرضه واحدها را با این شرایط دارد،‌ گفت: این انگیزه را باید دولت ایجاد کند، چگونه باید این کار انجام دهد. این کار نیازمند قانون است و باید مجلس آنرا وضع کند.

عقبایی بیان کرد: سالهاست دولت درباره مسکن استیجاری بحث می‌‌کند و اکثر دولتها و اکثر نمایندگان مجلس در کمیسیونهای تخصصی موافق این موضوع هستند، اما بحث عملیاتی و اجرایی در این مورد صورت نمی‌گیرد. شاید امسال، سالی باشد که باید تولید مسکن استیجاری در سال اقدام و عمل عملیاتی شود. این باید یک مطالبه از دولت باشد که می‌تواند عاملی برای کنترل اجاره‌بها به شمار آید.


 

دیدگاهتان را بنویسید