ویلا شمال|فروش ویلا در سیاه رودسر محمودآباد
2016-02-15
فروش ویلا حرب ده محمودآباد
2016-02-15

طرح بورس برای تحریک بازار مسکن

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام جزئیات طرح «تحریک بخش مسکن توسط بازار سرمایه» گفت:
علاوه بر اینکه اوراق رهنی تا پایان امسال عرضه می شود برای سرمایه گذاری در صندوق های زمین و ساختمان نیز معافیت ۱۰۰درصدی در نظر گرفته شده است.

محمد فطانت، درباره سرمایه گذاری در صندوق های زمین و ساختمان، افزود: سازمان بورس امسال برای فعالیت دو صندوق زمین و ساختمان مجوز ارائه کرده است؛ براین اساس آماده ایم این ابزار را برای عموم مردم باهدف مشارکت در ساخت و سازها ارائه کنیم.
وی از جمله مزایای صندوق های مسکن را «سپر مالیاتی و یا معافیت های مالیاتی کامل» برشمرد که در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاران در این بخش می توانند با استفاده از این ابزار از معافیت های ۱۰۰درصدی استفاده کنند.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی دارد همه متقضایان را پشتیانی کند، افزود: در گام نخست افراد می توانند از طریق شرکت های تامین سرمایه وارد شده و پس از ارائه اطلاعات و دریافت راهنمایی از این مجوز استفاده کنند.

وی درباره عرضه اوراق رهنی نیز افزود: ساخت و ساز، یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در رشد اقتصادی کشور است؛ تحریک این بخش نیاز به تجهیز منابع و سرمایه گذاری دارد که بخشی از آن باید ازطریق سیستم بانکی انجام شود.
وی با بیان اینکه، سازمان بورس در ابتکاری جدید، اوراقی را با عنوان «اوراق رهنی» طراحی کرده است، اظهارداشت: این اوراق توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار تصویب و آیین نامه های مربوطه نیز تدوین شده است.
فطانت ادامه داد: بر همین اساس این اوراق در مرحله نخست از طریق بانک مسکن با رقم سه هزار میلیارد ریال عرضه خواهد شد؛ همچنین سیستم بانکی می تواند با پشتوانه «رهن ملک» و «تسهیلات ارائه شده در بخش مسکن» این اوراق را به صورت دست دوم در بازار بفروش برساند و منابع حاصل را برای پروژه های اولویت دار یا پرداخت تسهیلات مسکن در اختیار عموم مردم قرار دهد.
به گفته وی، بر اساس جمع بندی ها این امکان وجود دارد که اوراق تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طراحی و عرضه شود اما این امر در طول زمان و بر اساس پتانسیل ها و پس از فرهنگ سازی خواهد بود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه آماده عرضه این اوراق هستیم، افزود: منتظریم مدارک تکمیل شده و برای ارائه مجوز و عرضه عموم صورت گیرد؛ البته این اوراق تا پایان امسال اجرایی می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید