مدل های گیاهان آپارتمانی که نیاز به نگهداری کمی دارند
2016-02-01
چیدمان انواع گل های آپارتمانی بر اساس فنگ شوئی
2016-02-01

روش ساخت تراریوم یا باغ شیشه ای یا باغ مینیاتوری

فضای درون منزل خود را تزیین کنید

با استفاده از یک تراریوم کوچک و زیبا سبزی را وارد فضای خانه خود کنید.  این تراریوم ها علاوه بر این که موجب افزایش اکسیژن فضای منزل می شوند، به سادگی آماده شده و در اندازه های مختلف قابل ساخت هستند. ظرف محتوی آن را به راحتی تغییر دهید تا با هر دکوراسیون سازگار شود.

,نکات خانه داری مفید

مواد لازم

یک ظرف مناسب شیشه ای

قطعات ذغال فعال شده

شن

سنگ های رودخانه

خاک گلدان

دستکش

گیاهان قابل کاشت در تراریوم

خزه

آب پاش

بیلچه باغبانی

  • لایه زیرین را درست کنید

,نکات خانه داری مفید

در حدود ۲ و نیم  یا ۵ سانتی متر  از ذغال را زیر ظرف بریزیزد.

برای گیاهان با برگهای گوشتی و آبدار مانند کاکتوسها  ابتدا با شن شروع کنید . در ظرف تراریوم به عنوان پایه اصلی ۲و نیم سانتی متر شن بریزید. برای زیبایی بیشتر رنگ ها، از شن ها با رنگ های متضاد استفاده کنید تا تون این رنگ ها در برگ ها انعکاس پیدا کند. برای گیاهانی که نیاز به آب بیشتری دارند ( مانند سرخس ) شن را حذف کنید و دو نیم سانتی متر سنگ های رودخانه ای در کف ظرفتان بریزید. بعد یک لایه نازک ذغال به آن اضافه کنید تا زمینه را تازه نگاه دارد.

  • مخلوط کنید

,نکات خانه داری مفید

باقی مانده ذغال را با دست یا بیلچه با خاک مخلوط کنید.

  • لایه دوم را اضافه کنید

,نکات خانه داری مفید

محتوی ظرف را تا یک چهارم یا یک سوم با مخلوط خاک و ذغال پر کنید . به آرامی  هر ۵ سانتی متر  یک بار خاک را بریزید تا فضای خالی کمتری بین آن ها باقی بماند.

  • گیاهان را اضافه کنید

,نکات خانه داری مفید

به دقت گیاهان را از گلدانشان بیرون آورده و بر روی خاک قرار دهید تا از جاگیری درست آنها مطمئن شوید. فضای کافی بین گیاهان در نظر بگیرید.انواع گیاهان مناسب برای کشت در باغ شیشه ای تان را در اینجا ببینید.

  • هوای باقی مانده در خاک را بگیرید

,نکات خانه داری مفید

از دست های خود استفاده کنید تا خاک را در اطراف گیاهان بکوبید تا هوای اضافی نداشته باشد. گیاهان را آنقدر عمیق داخل خاک قرار دهید که همه ریشه گیاه با خاک پوشیده شود و در عین حال گیاه به بالای ظرف نرسد.

  • پوشش روی خاک

,نکات خانه داری مفید

با دستکش خزه ها را روی خاک و بین گیاهان قرار دهید.

  • آبیاری کنید

,نکات خانه داری مفید

به گیاهان آّب بدهید و ظرف را در مکانی روشن با نور غیرمستقیم قرار دهید. میزان آّب دهی های بعدی بستگی به نوع گیاهان انتخاب شده و محیط رشد آنها دارد. قبل از آّب دادن میزان رطوبت خاک را تست کنید.

  • مراقبت های بعدی

,نکات خانه داری مفید

بعد از این که گیاهان در جای خود ثابت شدند نگهداری زیادی لازم نیست.  بعد از رشد کردن شاید لازم باشد شاخه های اضافی را که از ظرف بیرون زده یا تا بالای ظرف آمده را هرس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید