بانک مسکن خراسان شمالی حدود ۲۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

بانک مسکن خراسان شمالی حدود ۲۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

بجنورد- ایرنا- مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: در چهار ماهه امسال ۲۸۶ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی توسط این بانک در بخش های مختلف تزریق شده است.

بانک مسکن خراسان شمالی

بانک مسکن خراسان شمالی

به گزارش ایرنا، مجید اسدی فر روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: این میزان اعتبار تسهیلاتی به ۶۷۱ متقاضی پرداخت شده است.
وی افزود: در این مدت ۸۶ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال اعتبار تسهیلات خرید مسکن به ۱۷۵ متقاضی پرداخت شده است و ۹۰ فقره تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال اعطا شده است.
اسدی فر خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۷۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن به مبلغ ۱۶۸ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال داده شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره کمک به زلزله زدگان در گلستان شهر و استمهال اقساط بدهکاران در این مجموعه مسکونی گفت: بر اساس مساعدت انجام شده، گلستان شهری ها تا ۲ سال اقساط پرداخت نمی کنند و مصوب شده از ۱۹تیرماه ۹۶ تا ۱۹ تیرماه ۹۸ استمهال ۲ ساله به ساکنان گلستان شهر داده شود.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی تصریح کرد: این افراد باید اقساط معوق قبل از ۱۹ تیرماه امسال را پرداخت کرده باشند.
اسدی فر درباره تکلیف پرداخت خسارت به واحدهایی که هنوز به متقاضان تحویل داده نشده است گفت: در این باره پیشنهاد شده تا در تهران در نشست های راهبری مسکن تدبیری اندیشه شود که این واحدها به متقاضیان تحویل و قسط بندی انجام شود و سررسید آن نیز تاریخ ۱۹ تیرماه ۹۸ تعیین شود.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امید است این مهم مورد موافقت قرار گیرد.
وی درباره پرداخت بیمه به واحدهای خسارت دیده از زلزله گفت: تمام واحدهای گلستان شهر و تمام تسهیلاتی که بانک مسکن پرداخت می کند بیمه هستند.
اسدی فر تصریح کرد: شرکت بیمه، متناسب با مبلغ وام و یا ارزش واحد مسکونی به خسارت دیدگان غرامت پرداخت می کند و
کارشناسان بیمه خسارت ها را برآورد می کنند و میزان خسارت را متناسب با مبلغ وام پرداخت می شود.
وی افزود: تا کنون سه هزار و ۵۸۷ فقره تسهیلات برای تامین خسارت به بیمه معرفی شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۶۷۷ واحد در گلستان شهر و ۹۱۰ واحد نیز در شهر بجنورد است.
مدیرشعب بانک مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: تا کنون ۸۲۳ متقاضی، غرامت خسارت دریافت کرده اند و شرکت بیمه، ۱۰ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: روند تامین خسارت برای واحدهای آسیب دیده ادامه دارد و به مرور پرداخت می شود.
اسدی فر با اشاره به پرداخت تسهیلات ازواج اظهار کرد: تا کنون ۲۲۶ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۷۴ متقاضی دریافت این تسهیلات ازدواج به بانک مسکن معرفی شده است گفت: اکنون ۴۳۸ نفر در مرحله تکمیل مدارک برای دریافت این اعتبار تسهیلاتی هستند.
اسدی فر درباره کمک به ساخت مسکن روستایی گفت: در این زمینه در چهار ماهه امسال ۱۷۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
وی افزود: تسهیلات متمم مسکن مهر نیز برای یکهزار و ۷۹۳ واحد به مبلغ ۱۵۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی درباره تسهیلات پرداخت شده به مسکن یکمی ها گفت: در این مدت یکهزار و ۹۶۰ نفر در استان برای دریافت این اعتبار تسهیلاتی حساب افتتاح کرده اند و از این محل ۳۴۴ میلیارد ریال اعتبار جمع آوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۱۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۹ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال به متقاضیان تسهیلات مسکن یکم پرداخت شده است.

* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۶۶۶۶ و ۳۲۲۳۱۷۷۶ و یا به ۰۹۱۵۹۷۶۸۸۰۴ تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: قاسم حبیبی

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*