ساخت یکهزار واحد مسکونی هدیه رهبری به مددجویان کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)گیلان گفت : یکهزار واحد مسکونی هدیه رهبری برای مددجویان این استان درحال ساخت است.
علیرضا محمدی عصر دوشنبه در گفت و گویی در سیاهکل اظهار داشت:گیلان جزو ۶ استانی محسوب می شود که ساخت هزار واحد مسکونی هدیه رهبری به آن تعلق گرفته است که این واحدها با همکاری سپاه قدس گیلان در دست احداث هستند و گیلان تاکنون از لحاظ پیشرفت فیزیکی در ساخت این واحدها رتبه اول کشوری را داشته است.

به گزارش نامه نیوز وی افزود: از این واحدها ۵۰ واحد مسکونی در شهرستان سیاهکل در حال ساخت است که حدود ۱۵ واحد تاکنون تحویل داده شده است و بقیه در مراحل مختلف احداث هستند و حدود ۲۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای ساخت هر واحد مسکونی هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سالجاری ۶۵ طرح بهسازی و ۲۷ مورد تعمیرات مسکن مددجویان نیز در شهرستان سیاهکل اجرا شده است که در مرحله ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی قراردارند.
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان اظهار داشت: ۳۱ درصد از خانوارهای سیاهکلی تحت پوشش کمیته امداد هستند که این رقم بالایی برای یک شهرستان بشمار می رود.

محمدی یادآورشد: با توجه به جمعیت دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان ۱۵ درصد از کل خانوارهای گیلان تحت پوشش کمیته امداد امام قراردارند .

وی گفت : راهکارهایی برای توانمندسازی و پالایش خانوارهای تحت پوشش در دستور کار قرار دارد که از جمله در ۱۰ ماه نخست سال جاری در قالب توانمند سازی برای اولین بار هفت درصد کاهش مدد جویی در استان گیلان را داشته ایم و در اشتغال ، ازدواج و مسکن مددجویان گام های زیادی برداشته شده است.

این مسئول تصریح کرد:در زمینه وام های خود اشتغالی نیز امسال به حدود سه هزارو ۵۹۰ نفر در استان تا سقف هر نفر حد اکثر ۵۰۰ میلیون ریال و در سیاهکل ۱۸ میلیارد ریال به ۱۶۰ نفر پرداخت شده است که شهرستان سیاهکل تا کنون صددرصد اعتبارات را جذب کرده است.

محمدی در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز اظهارداشت: علاوه بر وام های خود اشتغالی برای اولین بار در کشور و در استان گیلان در شهر دیلمان برای حدود ۹۰ نفر از زنان مددجو کلاس آموزشی فرش بافی دایر شده است و از این تعداد به ۲۵ نفر دار قالی داده شده و تا کنون ۲ تخته فرش دست بافت با لوگوی گیلان یعنی گل سوسن چهلچراغ بافته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ میلیارد ریال زکات مستحبی بین فقرای استان تقسیم شده است گفت:با اینکه گیلان زکات واجب ندارد اما از استان های پیشتاز در نیکوکاری محسوب می شود و سیاهکل جز پنج شهرستان موفق در زمینه زکات است .

 
منبع: ایرنا

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*