فروش مرغ محلی در تهران
فروش مرغ محلی در تهران

فروش مرغ محلی در تهران

فروش مرغ محلی در تهران

فروش مرغ محلی در تهران | فروش مرغ محلی در تهران | محل فروش مرغ محلی در تهران | فروش مرغ محلی تهران | فروش مرغ و خروس محلی در تهران | فروش مرغ محلی در تهران آمل کاملا ارگانیک با قیمت مناسب

فروش مرغ محلی مازندران

فروش عمده و جزئی مرغ و خروس و جوجه و تخم مرغ بومی مرغ تخم گذار و گوشتی تحت نظر جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کل کشور فروش جوجه مرغبومی و محلی در کلیه سنین از یک روزه تا ۶ ماهه ارسال به سرار کشور مازندران و تهران

مازندران،

عامل فروش خرمی

   تلفن:     ۰۹۱۱۱۰۰۴۹۴۷

  ۰۹۳۰۱۸۸۱۶۱۱

مرغ محلی

مرغ محلی : پرورش طیور به وی‍ژه مرغ محلی از گذشته‌های دور در ایران رایج بوده است. خانواده‌های روستایی وعشایری، با نگهداری تعدادی مرغ و خروس، آنها را پرورش می دادند و با استفاده از گوشت، تخم و پر آنها، بخشی از نیازهای افراد خانواده را برطرف می کردند. همچنین مقدار اضافی مرغ و تخم مرغ محلی تولیدی را به شهرها برده و می فروختند.

امروزه نیز در بیش تر روستاهای کشور با کم ترین هزینه وامکانات، پرورش مرغ محلی به صورت گله‌های کوچک انجام می‌شود. هرچند این گله‌ها معمولا به علل بهداشتی، تغذیه ای و ژنتیکی تولید و بازده کمی دارند و نقش آنها در اقتصاد و تغذیه روستاییان محدود می باشد. خوشبختانه با توجه و عنایت خاصی که وزارت جهاد کشاورزی به امر حفظ و اصلاح نژادهای محلی داشته است، مراکز پشتیبانی، اصلاح نژاد و ترویج مرغ‌های محلی، زیر نظر معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی، در مناطق مختلف کشور راه اندازی گردیده و در حال حاضر بیش از دو دهه از فعالیت این مراکز می گذرد. این مراکز علاوه بر حفظ و افزایش کیفی منابع بومی، به تولید و توزیع جوجه‌های یکروزه محلی و تخم‌مرغ نطفه دار محلی می پردازند. از این رهگذر افزون بر رونق دیگر بار تولید و پرورش مرغ‌های محلی، به امر اشتغال زایی، بهبود وضع اقتصادی و تغذیه‌ای در روستا نیز کمک می‌شود.
با تهیه جوجه‌های محلی  از این مراکز و با آموختن روش های درست پرورش مرغ محلی، می توان این کار را به صورت پیشه ای درآمد زا در مناطق روستایی و عشایری کشور، گسترش و رونق داد.

دلایل اهمیت پرورش و نگهداری مرغ محلی در روستاها

۱- حفظ ذخایر پر ارزش ژنتیکی مرغ‌های محلی،‌ بهبود تغذیه روستاییان، ایجاد اشتغال و بهبود در آمد آنان.

۲- کاهش بخشی از نیاز کشور به مواد خوراکی مرغ مثل ذرت، سویا، گندم، جو و… که از خارج تأمین می‌شود.
۳- مرغ محلی در برابر شرایط نامساعد زیستی و بیماری‌ها مقاومت بیشتری دارد.
۴- نگهداری مرغ محلی، با کم ترین هزینه و تنها با مصرف باقیمانده سفره و ضایعات کشاورزی میسر است.
۵- تولیدات مرغ محلی به عنوان محصول ارگانیک (که بدون استفاده از دارو پرورش یافته اند) در میان مصرف کنندگان مقبولیت بیشتری دارد.مزیت پرورش مرغ محلی در بستر، نسبت به نگهداری در قفس بیشتر است.
۶- گوشت مرغ و تخم مرغ محلی دارای ارزش غذایی زیادی بوده وتأمین کننده پروتیین حیوانی روستاییان می باشد.
۷- تهیه محل و جایگاه  برای  پرورش مرغ، برای روستاییان بسیار آسان تر از فراهم کردن محل و جایگاه برای پرورش دیگر حیوانات اهلی می باشد.
۸- در شرایط زندگی عشایری که اغلب یخچال وجود ندارد، نگهداری تخم مرغ بسیار ساده تر از سایر منابع پروتئینی است. (تخم مرغ های بی نطفه، در درجه حرارت معتدل، کیفیت خود را به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز حفظ می کنند).
۹- گوشت مرغ به خاطر سهل الهضم بودن، می تواند غذایی مناسب برای افراد کهنسال یا بیمار روستایی باشد.
۱۰- نگهداری و پرورش مرغ‌های محلی، به دلیل نیاز نداشتن به امکانات و تجهیزاتی که در پرورش مرغ‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیز داشتن مقاومت بیش تر و سازگاری با اقلیم محلی، آسان تر است.
۱۱- خانوارهای روستایی فاقد زمین نیز، توانایی نگهداری از چند قطعه مرغ را با حداقل امکانات دارند.
۱۲- زنان و دختران روستایی به عنوان یک نیروی کار مناسب می توانند مدیریت و نگهداری از یک گله کوچک مرغ را بر عهده گیرند که درآمد جنبی حاصل از آن، در اقتصاد خانوار روستایی اهمیت زیادی دارد.
۱۳- پرورش مرغ محلی و تولیدات آن، واحد تولیدی کوچکی را به وجود می آورد  که نیاز به تکنولوژی خاصی ندارد.
۱۴- با نگهداری و پرورش مرغ محلی ، خانوار روستایی به وی‍ژه کودکان، با پرندگان، بیش از پیش خو می گیرند و می تواند سرگرمی خوبی برای آنان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *