توافق فولکس واگن برای بازخرید

توافق فولکس واگن برای بازخرید ۸۰ هزار خودروی آلاینده

فولکس واگن با رگولاتورهای آمریکا برای بازخرید و تعمیر ۸۰ هزار خودروی آلاینده آئودی و پورشه و خودروهای سه لیتری فولکس واگن به توافق رسیده است.
توافق فولکس واگن برای بازخرید به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،منابع آگاه به رویترز گفتند: این توافق شامل گزینه بازخرید ۲۰ هزار شاسی بلند فولکس واگن و آئودی و اصلاح نرم‌افزاری برای ۶۰ هزار پورشه، آئودی و خودروهای سواری و شاسی بلند فولکس واگن است.

مذاکرات میان وکلای مالکان خودروهای آلاینده و فولکس واگن درباره جبران خسارت مالکان پیش از جلسه دادگاه ۳۰ نوامبر ادامه دارد.

این توافق یک گام مهم در حل مشکلات آلایندگی دیزلی فولکس واگن در آمریکا به شمار می رود. این خودروساز در خصوص ۴۷۵ هزار خودروی آلاینده دو لیتری در آمریکا، در ماه ژوئن به یک توافق به ارزش ۱۰.۳ میلیارد رسید.

فولکس واگن تاکنون موافقت کرده است برای حل ادعاهای مربوط به تقلب در آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا، ۱۶.۵ میلیارد دلار هزینه کند.

آئودی اعلام کرد همچنان سرگرم مذاکره با رگولاتورهای آمریکایی برای دستیابی به توافق بر روی یک راه حل برای تعمیر خودروهای آلاینده پیش از جلسه دادگاه ۳۰ نوامبر است اما در این باره حاضر به توضیحات بیشتر نشد.

یکی از وکلای مالکان خودروهای آلاینده در بیانیه ای اظهار کرد: هر گونه توافق میان فولکس واگن و مالکان باید شامل حق انتخاب میان بازخرید یا تعمیر خودروهای سه لیتری باشد.

بر اساس گزارش رویترز، جزییات توافق نهایی همچنان در دست بررسی است اما انتظار می رود فولکس واگن با اجتناب از بازخرید همه خودروهای سه لیتری، میلیاردها دلار در هزینه‌های مربوطه صرفه جویی کند.

انتظار می رود فولکس واگن در راستای توافق با وزارت دادگستری آمریکا برای حل و فصل تحقیقات از این خودروساز، با میلیاردها دلار جریمه روبرو شود.

به گزارش ایسنا، خودروهای دو لیتری فولکس واگن به نرم افزاری مجهز بوده اند که کمک کرده خودروهای دیزلی، مقررات آلایندگی را دور بزنند و تا ۴۰ برابر سطح مجاز آلایندگی منتشر کنند. خودروهای سه لیتری هم سیستم کنترل آلایندگی اعلام نشده ای داشته اند که اجازه داده این خودروها ۹ برابر سطح مجاز آلاینده باشند.

اسناد دادگاه نشان می دهد که حداقل ۶۰ درصد از مالکان خودروهای آلاینده اعلام کرده اند که قصد دارد خودرویشان را به فولکس واگن بفروشند.

بازخرید خودروهای دو لیتری شامل گزینه ای برای پرداخت ۵۱۰۰ تا ۱۰ هزار دلار خسارت جدا از ارزش خودروست در حالیکه خسارتی که فولکس واگن برای خودروهای سه لیتری پیشنهاد کرده است، به میزان قابل توجهی کمتر است.

بر اساس گزارش رویترز، آئودی همچنین در خصوص وجود یک نرم افزار جداگانه در خودروهای بنزینی که اجازه می دهد آلایندگی دی اکسید کربن آنها کمتر نشان داده شود، تحت تحقیقات قرار دارد.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*