افزایش سقف تسهیلات متمم مسکن مهر به پروژه های ناتمام

مدیر شعب بانک مسکن استان از افزایش سقف تسهیلات متمم مسکن مهر به پروژه های ناتمام از۳۰۰میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، “حسین حاجی پور” در جمع خبرنگاران با تاکید بر اعتقاد و آمادگی این بانک برای تکمیل پروژه های ناتمام مسکن مهر و تعیین تکلیف سریعتر تسهیلات مسکن پرداختی از آغاز پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهردر استان خبر داد.

مدیر شعب بانک مسکن استان افزود: با عنایت به مصوبه شورای پول و اعتبار و تائید بانک مرکزی ،سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از ۳۰۰ میلیون ریال به ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد افزایش پیدا کرد .

حاجی پور در خصوص نحوه پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافته ،گفت: مبلغ مزبور در قالب قرارداد متمم به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام از طریق معرفی سازمانهای ذیربط به پیمانکاران مسکن مهر پرداخت می شود .

وی خاطر نشان کرد: از آغاز اجرای  طرح مسکن مهر مدیریت شعب بانک مسکن استان به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به مبلغ ۱۴میلیون و ۶۷۹ هزار ریال تسهیلات در قالب مسکن مهرشهری، روستایی و بافت فرسوده اقدام به پرداخت کرده است

مدیر شعب استان عنوان کرد: بانک مسکن در راستای سیاست های دولت و به منظور کمک به اقشار مختلف جامعه برای تامین مسکن با راه اندازی حساب صندوق پس انداز مسکن یکم تسهیلاتی با نرخ ۸ درصد در بافت فرسوده شهری و ۹٫۵ درصد در سایر نقاط شهری پرداخت می کند .

حاجی پور با اشاره به پرداخت مبلغ ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به خانه اولی ها در قالب حساب صندوق پس انداز مسکن یکم،سقف تسهیلات این حساب را در مرکز استان ۶۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال با مدت باز پرداخت ۱۲ سال اعلام کرد و افزود زوجین خانه اولی می توانند از دو برابر تسهیلات انفرادی برای خرید و ساخت مسکن استفاده نمایند .
 
مدیریت شعب استان یادآور شد: همچنین در سال جاری این مدیریت به ۱۵۸۸ نفر نیز تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخته نموده است که نسبت به سال گذشته ۱۲۰۰درصد افزایش داشته است .

حاجی پور اظهار کرد: به منظور تحرک بخش مسکن و خروج از رکود این مدیریت از ابتدای سال جاری مبلغ ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور احداث ۵۰۴۱ واحدمسکونی به انبوه سازان و متقاضیان پرداخت کرده است .

وی ادامه داد: همچنین به منظور بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده نیز برای ۳۶۰ واحد مسکونی تسهیلات توسط مدیریت کرمان پرداخت شده است .

حاجی پور تصریح کرد: سقف تسهیلات بافت فرسوده در شهر کرمان را۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸درصد (یارانه ای )می باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان با اشاره به فروش اقساطی ۶۱ هزار و ۹۰۸ واحد مسکونی طرح مسکن مهر در استان، فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر باقی مانده را خواستار شد و افزود: بازگشت تسهیلات پرداختی به چرخه بانک قدرت تسهیلات دهی بانک را افزایش می دهد و افراد بیشتری می توانند از تسهیلات بانک برای تامین واحد مسکونی برخوردار شوند .

حاجی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با هدف کمک به اقشار کم درآمد جامعه این مدیریت نسبت به تقسیط مجددمطالبات معوق روستایی اقدام  می نماید.

وی بخشودگی جرایم تسهیلات معوق را از جمله اقدامات دیگر بانک مسکن در راستای کمک به اقشار کم درآمد جامعه در پرداخت اقساط تسهیلات عنوان و تصریح کرد: در صورتی که تسهیلات گیرندگان معوقات خود را تا پایان اسفند اه سال جاری نقدی واریز کنند، تمامی جرایم آنها بخشیده خواهد شد .

 

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*