ساخت مسکن در شهرهای جدید

ساخت مسکن در شهرهای جدید توسط دولت اشتباه است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:اگر در کنار شهرهای جدید زمینی موجود باشد و کاربری آن نیز گردشگری پیش بینی شده باشد این مکان را به مراکز عمومی تبدیل می کنیم تا از مهاجرت به کلانشهرها جلوگیری کند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، حمیدرضا عظیمیان با اشاره به اینکه عنوان سازمان ملی زمین و مسکن در آینده ای نزدیک با هدف عدم ساخت و ساز مسکن انبوه توسط حاکمیت به سازمان ملی زمین تغییر نام خواهد داد گفت: با توجه به تجربه ایران در زمینه ساخت انبوه مسکن مهر، سیاست ها به این سمت و سو خواهد رفت که اجرای مسکن در شهرهای مختلف از تصدی گری دولتی خارج شود و دولت تنها به عنوان سیاستگذار و در نقش اصلی خود ایفای نقش کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر واگذاری ساخت و ساز انبوه به بخش خصوصی و مردم تصریح کرد: تدبیر عدم دخالت دولت در ساخت و ساز مسکن انبوه به دلیل مشکلاتی که در طی سالیان به وجود آمد اتخاذ شد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن معتقد است در بهترین شرایط نیز دولت و حاکمیت نباید در امر ساخت و ساز و اجرای مسکن دخالت کنند.
وی گفت: همواره در کشور، بخش خصوصی به تولید مسکن می پرداخت و این سیاست در دهه اخیر تغییر یافت. در حال حاضر، سیاست های کلی نظام و دولت، عدم دخالت در ساخت مسکن و واگذاری آن به بخش خصوصی و انجام سیاست گذاری، نظارت و حمایت از سازندگان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ساماندهی این مساله است که سازمان نیز به تبعیت از نظام به همان سمت و سو خواهد رفت.
به گفته عظیمیان، ۶۰ درصد ساخت کامل پروژه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مسکن مهر برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است که با اتمام آن، سازمان از مشارکت در ساخت مسکن …

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*