تا دهه آينده اتفاق می افتد ۷۰ درصد از معاملات مسكن در فضاي مجازي

رئيس اتحاديه مشاورين املاك گفت: برخي وب سايت ها مشاور املاك نيستند اما پروانه فعاليت در فضاي مجازي را دارند و به ارائه خدمات ويژه به مشتريان مي پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، حسام عقبايي با اشاره به حساسيت نسبت به امنيت معامله در فضاي مجازي، افزود: اتحاديه مشاوران املاك تعاملات خوبي با فعالان فضاي مجازي حوزه املاك و مستغلات دارد.

او گفت: فضاي مجازي را تهديد نمي دانيم و بايد روش هاي نوين معاملات مسكن را توسعه دهيم، وب سايت هايي كه از اتحاديه املاك مجوز دارند فقط خدمات خود را به مشاوران املاك داراي مجوز ارائه مي دهند.

او در باره سايت هاي غيرقانوني هم هشدار داد وافزود: به سايت هاي داراي مجوز هم توصيه مي كنم از جاهاي بي نام و نشان آگهي قبول نكنند.

عقبايي با بيان اينكه آگهي هاي بي نام و نشان باعث از دست رفتن اعتبار مي شود، افزود: تا دهه آينده بيش از ۷۰ درصد از معاملات مسكن كشور در فضاي مجازي صورت خواهد گرفت.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك با اشاره به اينكه در بازارمسكن هر كسي هر قيمتي كه مي خواهد تعيين مي كند، گفت: مالكيت در اسلام محترم است و مردم بر اموال غيرمنقول مسلط هستند، اما با با روش هاي افزايش توليد و ايجاد رقابت مردم را نسبت به قيمت واقعي ملك خود مطلع مي كنيم.

عقبايي با اشاره به اينكه شايد برخي از جمله مشاوران توهم قيمت داشته باشند يا برخي افراد بخواهند سوداگرانه گام بردارند، گفت:باعث جهش هاي غيرمتعارف در قيمت ها مي شود.

عقبایی گفت: قيمت مسكن از سال ۷۱ تا ۹۴ حدود ۱۰۰۰ درصد (۱۰۴ برابر) افزايش يافته است و بايد مراقب باشيم چه كسي و با چه هدفي شاخص هاي قيمتي را ارائه مي دهند و نبايد رويكرد سوداگرايانه تشديد شود.

رئيس اتحاديه مشاران املاك با تاكيد بر اينكه بايد واقعيت هاي بازار مسكن را بگوئيم، افزود: به دست اندركاران بازار مسكن براي شفافيت قيمت ها كمك مي كنيم و فعالان اين بخش به هيچ عنوان تحت تاثير ذي نفعان اين حوزه قرار نمي گيرند.

عقبايي با بيان اين كه بانك مركزي و مركز آمار ايران در مقايسه با اتحاديه مشاوران املاك نسبت به بازار مسكن اشراف ندارند، گفت: در فاصله ۲۰ روز به پايان سال ۹۵ شاهد افزايش معاملات در تهران هستيم.

رئيس اتحاديه مشاران املاك، با بيان اينكه برخي نهادهاي دولتي مانند بانك مركزي در سبد مهمي مانند مسكن آمارهايي را ارائه مي دهند، گفت: افزايش قيمت در بهمن و اسفند را انكار نمي كنم اما حداكثر رشد قيمت بر اساس سامانه املاك مستغلات در تهران ۴ درصد بوده است.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك افزود: در سطح كشور هيچ گونه افزايش قيمتي در بخش مسكن نداريم.حسام عقبايي در نمايشگاه املاك و مستغلات و در حاشيه رونمايي از شاخص قيمت مسكن مناطق ۲۲ گانه تهران الونك، گفت: پايان سال ۹۵  اغاز خروج بازار مسكن از ركود است و رونق بازار مسكن از تابستان سال ۹۶ آغاز مي شود.عقبايي درباره نمايشگاه املاك و مستغلات نيز گفت: با توجه به اينكه مهمانان خارجي، انبوه سازان، وب سايت و… در نمايشگاه حضور دارند يكي از اهداف ما اين است كه روش هاي نوين معاملات مسكن در ايران توسعه يابد تا آخرين روش هاي معامله مسكن را در كشور بر اساس قوانين و مقررات داخلي بومي سازي كنيم.

عقبايي با بيان اينكه خروجي اين كار بايد تسهيل روند معاملات مسكن و افزايش ضريب ايمني باشد، افزود: انبوه سازان پروژه هاي خود را در نمايشگاه عرضه كرده اند و با توجه به فضاي ركود بازار اينجا را فرصتي براي فروش تلقي مي كنند.رئيس اتحاديه مشاوران املاك گفت: مجموعه هاي فضاي مجازي و وب سايت ها در نمايشگاه امسال املاك حضور پررنگي دارند و رويكرد اتحاديه املاك به استارت آپ ها و آي تي ها مثبت است چون به ارتقاي شغل مشاور املاك كمك مي كنند.چهارمين نمايشگاه املاك و مستغلات با حضور ۲۳ كشور خارجي از روز يكشنبه در حال برگزاري است.در نمايشگاه بين المللي املاك و مستغلات ۱۰۷ شركت داخلي و ۲۳ شركت خارجي از كشورهاي آذربايجان، عمان، ايتاليا، تركيه، قبرس و تركيه حضور دارند و براي سرمايه گذاري و ساخت تلاش مي كنند. اين نمايشگاه را اتحاديه املاك و مستغلات و به همت مجموعه بانيان اميد برگزار كرده است.

اين نمايشگاه از نمايشگاه ‌هاي پررونقي است كه سالانه ميليون‌ها نفر را به سوي خود فرا مي‌خواند و امسال هم نمايندگاني از كشور هاي قبرس، يونان، فرانسه، ايتاليا، عمان، تركيه، دبي، گرجستان و قزاقستان نيز مشاركت فعال خواهند داشت و آخرين توانمندي خود را در معرض نمايش قرار خواهند داد.

مدير اجرايي نمايشگاه بين المللي املاك و مستغلات، مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه را ايجاد رونق و خروج از ركود در بازار ملك وجذب و هدايت سرمايه هاي داخلي و خارجي جهت ورود به اين صنعت به منظور ايجاد رونق و توسعه بازار مسكن اعلام كرد.

مهشيد منفرد گفت: تبيين اهميت موضوع مسكن و جايگاه نخست آن در رشد، ركود و يا توسعه اقتصادي كشور، معرفي پهنه وسيع جذب سرمايه و فرصت هاي سرمايه گذاري در پروژه هاي مسكن و مستغلات در داخل كشور، معرفي توانمندي انبوه سازان و شركت هاي بزرگ فعال در صنعت ساختمان از اهداف اين نمايشگاه است.

همچنين كمك به شفاف سازي گردش كار و عملكردهاي مورد استفاده در بازار ساخت و ساز، ايجاد توازن و پايداري در قيمت ها و كمك به كنترل نرخ املاك و مستغلات كشور، معرفي روش هاي صنعتي سازي و توانمندي آن در ارتقاء كيفيت، افزايش سرعت و كاهش هزينه تمام شده، ايجاد فضا و بستر مناسب جهت حضور شركت هاي دانش بنيان به منظور بهره گيري بيشتر از علوم و فنون روز و ارتقاء روش هاي علمي مورد استفاده در صنعت ساختمان، معرفي ابزار و روش هاي نوين فروش در بخش املاك و مستغلات و…اولويت هاي اصلي برپايي نمايشگاه امسال است.

مشاركت كنندگان در نمايشگاه امسال مشاورين املاك و مستغلات، انبوه سازان و سازندگان، موسسات تامين سرمايه در املاك و مستغلات، تعاوني هاي مسكن، معماران و طراحان پروژه هاي ساختماني، پيمانكاران مديريت و سيستم كنترل پروژه هاي ساختماني مالكان و مديران پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري با معرفي بهترين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در املاك، سازمان ها و شركت ها با هدف مديريت، نگهداري و بهره برداري از املاك، املاك و مستغلات در مناطق آزاد تجاري و صنعتي فناوري اطلاعات در بخش هاي املاك و مستغلات، مديريت بهره برداري از املاك، بازاريابي املاك، موسسه هاي آموزشي در زمينه املاك و مستغلات، شهرداري هاي شهرها و شهرستان ها و مناطق مختلف از شهرداري تهران مي باشند وحضور پر رنگي خواهند داشت.

در اين نمايشگاه مالكان و مديران پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري با معرفي بهترين فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در املاك شرايطي براي عرضه‌ي مطلوب املاك با امكان ارزيابي و مقايسه‌ بهتر را فراهم مي‌كند تا از اين طريق شاهد گسترش اشتغال به دنبال سرمايه گذاري دراين صنعت در بالاترين سطح در مقايسه با ساير صنايع و خدمات باشيم.

گفتني است چهارمين نمايشگاه بين المللي املاك و مستغلات تا ۱۱ اسفند در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌آلمللي تهران برگزار مي‌شود و همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ پذيراي حضور علاقه مندان است.

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*